اعلام برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در فصل زمستان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های تخصصی مجازی در فصل زمستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا هفدهم دی جاری در ٥٥ کارگاه مجازی این مجموعه که با محورهای فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی که در نشست خبری و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این‌که فرایند ثبت‌نام از ٧ دی ۱۳۹۹ آغاز شده و تا هفدهم ماه جاری ادامه دارد، اظهارداشت: براساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از هجدهم دی آغاز خواهد شد و تا بیست و هفتم اسفند امسال، ادامه پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر این‌ که کارگاه‌های تخصصی مجازی ویژه کودکان و نوجوانان استان فارس می‌باشد و علاقه‌مندان از هر نقطه استان می‌توانند در آنها ثبت‌نام کنند، گفت: در صورتی که به هر دلیلی کلاس‌ها در موعد مقرر تمام نشود و یا اعضای هنرآموز و مربیان با هم برای ادامه کلاس‌ها به توافق برسند امکان ادامه کلاس‌ها تا پایان فروردین سال آینده وجود دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در تشریح روش ثبت‌نام در این کارگاه‌ها نیز گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانهfars.kpf.ir از طریق لینک ثبت‌نام، شهر مورد نظر خود را برای فعالیت‌های مجازی و آنلاین انتخاب کنند.

کامرانی در ادامه به بخشی از عناوین کلاس‌ها و کارگاه‌های مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: کارگاه داستان‌نویسی، شعرسرایی مقدماتی، داستان‌نویسی پیشرفته، گلستان‌خوانی، حافظ‌خوانی، نقاشی، پویانمایی، نجوم، طراحی، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی و عروسک‌سازی، خوشنویسی، سرود، بازی و سرگرمی، کاردستی و ... از جمله عناوینی است که برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است.

وی  هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را هدایت و کشف استعدادهای اعضا برای حضور در کارگاه‌های تخصصی استانی عنوان کرد و ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تاکنون موفق به راه‌اندازی ۶ انجمن  تخصصی قصه‌گویی، سرود، نمایش‌عروسکی، عکاسی، شعر کودک و نوجوان و داستان کودک و نوجوان شده و راه‌اندازی انجمن‌های نجوم و سفال را هم در دستور کار دارد که بخشی از زیرساخت‌ها و مقدمات آن فراهم شده و باید فرایند جذب مربی آن به نتیجه برسد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌ها و برنامه‌های کانون در فصل پاییز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تقدیر و تجلیل از اعضا و مربیان کانون در مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های مجازی در فصل پاییز، برگزاری مهرواره مجازی قصه‌های ماندگار، برگزاری بیش از یک‌صد وبینار و دوره آموزشی فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری مسابقه مجازی کتاب‌خوانی و اعلام فراخوان مهرواره ادبی از نو بنویس که با حضور استان‌های جنوبی در فارس برگزار می شود، بخشی از فعالیت‌های کانون در پاییز ۹۹ بوده است.

کامرانی همچنین از بهره‌برداری از ساختمان خیرساز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان اِوَز در بهمن سال جاری خبر داد و گفت: این ساختمان با مشارکت خیران منطقه‌:عبدالرحمان خضری، محمد خضری و محمد فقیهی با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در این مراسم از کتاب داستان «قصه سیب» و دفتر شعر «رد پای گیلاس» که از آثار مربیان کانون فارس است، رونمایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که کانون فارس از ظرفیت ۴۲ مرکز ثابت، ۶ مرکز پستی، ۷ مرکز سیار و ۴۰ مرکز آموزش زبان‌های خارجی در سطح استان برخوردار است، گفت: کانون زبان ایران با قدمتی ۱۰۰ ستله یکی از معتبرترین مراکز آموزش زبان‌های خارجی است که همواره مورد توجه مردم و زبان آموزان بوده و استان فارس بعد از تهران، بیشترین آمار زبان‌آموز را در کانون زبان ایران دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرجنوب» در خصوص تشریح آخرین وضعیت واگذاری زمین معوض مرکز شماره ۲ کانون که به منظور احداث پل کابلی ولی عصر(عج) تخریب شده بود، گفت: این اتفاق تجربه‌ی خوبی از مشارکت با نهادهای دیگر را برای کانون در پی نداشت و علی‌رغم این‌که مسئولان قول داده بودند زمین مناسبی را برای احداث مرکز شماره ۲ در اختیار ما قرار دهند و در ساخت هم مشارکت کنند، متاسفانه پس از قریب به  ۸  سال این وعده‌ها هنوز محقق نشده است.

کامرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک فرهنگ‌سرا در منطقه‌ی دو شیراز به صورت موقت در اختیار کانون قرار گرفته که در حال تجهیز و تأمین تأسیسات مورد نیاز آن برای استفاده اعضا هستیم.

وی همچنین در خصوص زمزمه‌های تخریب مرکز شماره ۱ کانون که در مجاورت باغ ملی شیراز قرار دارد، گفت: این مرکز قدیمی‌ترین مرکز کانون در استان فارس است و علی‌رغم این‌که در محدوده‌ی گذر حافظ قرار دارد،  مسوولین کانون پرورش فکری فارس و کودکان و نوجوانان همانند گذشته حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب ساختمان این مرکز فرهنگی، هنری و ادبی که بیش از نیم قرن خدمت رسانی کرده است به کار خواهند بست.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تاکید بر این‌ که سایر ساختمان‌های اداری این محدوده نیز باید کاربری‌های فرهنگی پیدا کنند، تصریح کرد: ما تنها در شرایطی با تخریب مرکز شماره ۱ موافقت خواهیم کرد که قبل از تخریب ساختمان در مقابل آن یک زمین مناسب در منطقه‌ای که به لحاظ نیازسنجی و امکان‌سنجی برای اجرای برنامه‌های کانون قابل قبول باشد، به ما واگذار شود.

کامرانی گفت:  شهری به وسعت و جمعیت شیراز، ۳۰ سال پیش ۶ مرکز کانون پرورش فکری داشته و هنوز هم همان ۶ مرکز را دارد، این در حالی است که کلان‌شهری مانند شیراز با این همه داعیه فرهنگی، شهر دوستدار کودک و پایتخت کتاب ایران باید به دنبال تاسیس مراکز جدید باشد تا بتواند به این کلان شهر خدمات ارائه کند.

وی خواستار تغییر نگاه مسئولان به حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و ارتقای وضعیت کیفی و کمی مراکز کانون شد و گفت: باید بپذیریم که  هر مرکز فرهنگی یا کتابخانه‌ای که باز می‌شود درِ یک زندان و مرکز آسیب‌های اجتماعی بسته می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، توسعه‌ فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌های سیار کانون در شیراز و استان فارس را زمینه‌ساز رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در استان فارس تنها از ۶ کتابخانه‌ی سیار برخوردار هستیم که دو کتابخانه‌ی آن به شیراز با این حجم از حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی خدمات می‌دهد و به هیچ عنوان کافی نیست؛ چرا که باید به روستاها و مناطق عشایرنشین نیز خدمات ارایه شود و اکثر شهرستان‌های ما از خدمات کانون‌های سیار محروم هستند و کانون فارس زیرساخت‌های مورد نیاز را ندارد و نیاز است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، گوشه چشمی هم به کانون داشته باشند.

نشست خبری سرپرست کانون فارس با محوریت فعالیت‌ها و کارگاه‌های برخط فصل زمستان در شیراز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =