ساخت عروسک،آفرینش یک رویا را نزدیک‌تر می‌کند

انجمن مشترک مجازی هنرهای نمایشی ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های همدان و زنجان، با حضور محسن اکرمی عروسک‌ساز و نمایشگر عروسکی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان، انجمن مشترک مجازی هنرهای نمایشی ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های همدان و زنجان، با حضور محسن اکرمی عروسک‌ساز و نمایشگر عروسکی استان یزد با موضوع عروسک چیست برگزار شد.
 ‏در این جلسه محسن اکرمی، ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در جمع هنرجویان حضور دارد، به موضوع مورد بحث در این نشست اشاره کرد و در تعریف عروسک گفت: عروسک یک پیکر بی جان است که به کوشش انسان ساخته می شود تا به وسیله انسان در جلوی دیدگان تماشاگران به حرکت دربیاید و نمایش، به مجموعه‌ای از صداها و حرکاتی که در برابر تماشاگران به تماشا گذاشته می‌شود اطلاق می‌گردد.

اکرمی همچنین ابراز کرد: عروسک، شگفت‌انگیزترین دست ساخته‌ی انسان است. عروسک ساز، دست به کار می شود و هر آنچه می‌سازد آمیخته‌ای از اندیشه و رویاها و آرزوهایی است که شاید مدت‌ها در ناکجاهای ذهنش او را صدا می کرده‌اند. اجزای عروسک ساخته می‌شوند و در دستان عروسک ساز لحظه به لحظه کامل تر می‌شوند تمام اجزاها، مفصل‌ها و رنگ‌ها به هم پیوند می‌خورند و در هر مرحله به آفرینش یک رویا نزدیک‌تر می‌شوند.
 وی انواع ساخت عروسک و نام آنها را به همراه محل تولد و ساخت ذکر کرد و ساخت یک عروسک سایه‌ای را برای حاضران آموزش داد و چند نمونه از کارهای عروسکی خود را در قالب فیلم‌های کوتاه برای هنرجویان در گروه به اشتراک گذاشت.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =