۱۱۵ اثر به یادواره ادبی «رفیق خوشبخت ما» در چهارمحال و بختیاری ارسال شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اعلام فراخوان یادواره ادبی «رفیق خوشبخت ما» تاکنون، ۱۱۵ اثر در این یادواره به ثبت رسیده است.

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه فراخوان نخستین یادواره ادبی رفیق خوشبخت ما به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و با موضوع سیره و فضایل اخلاقی و معنوی این شهید، از ابتدای دی در چهارمحال و بختیاری منتشر شد، افزود: بیشترین استقبال در ارسال آثار مربوط تولید کلیپ‌های کوتاه در بخش‌های شعرخوانی، دکلمه‌خوانی و وصیت‌نامه‌خوانی و همچنین دل‌نوشته است.
وی تصریح کرد: در بخش عکس‌نوشت و نامه‌ای به سردار هم آثار متعددی در دبیرخانه این یادواره فرهنگی به ثبت رسیده است.
رحیمی نام این یادواره را برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری درباره شهید قاسم سلیمانی بیان کرد و گفت: شناخت ابعاد وجودی این سردار شهید، الگوسازی و معرفی شخصیت‌های برجسته و قهرمانان ملی، بصیرت افزایی در کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف یادواره ادبی رفیق خوشبخت ما به شمار می‌روند.
وی، عشق به ائمه، ولایت‌مداری و دین‌داری، مهرورزی به کودکان، مهربانی و احترام به والدین، ایثار و ازخودگذشتگی و مهربانی و یاری‌رساندن به همنوعان را از محورهای یادواره ادبی رفیق خوشبخت ما ذکر کرد و گفت: این یادواره در سه بخش کودک، نوجوان و بخش مشترک کودک و نوجوان و در قالب‌های ادبی همچون دل‌نوشته، داستان کوتاه، عکس‌نوشت و ساخت کلیپ و نماهنگ بر مبنای شعرخوانی، دکلمه‌خوانی و وصیت‌نامه خوانی برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری مهلت ارسال آثار به یادواره ادبی رفیق خوشبخت ما را ۱۲ بهمن امسال اعلام کرد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری می‌توانند با استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی آثار خود را به شماره ۰۹۱۳۸۸۴۸۴۶۷ ارسال کنند.
رحیمی یادآور شد: نفرات برتر این یادواره در ۲۲ بهمن، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند و مجموعه‌ای از آثار نیز با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =