ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در تبیین فرهنگ صیانت از دریاچه ارومیه حائز اهمیت است

مرتضی دانش پایه مسئول فرهنگی و اجتماعی دفتر امور استان‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، ظرفیت‌های کانون در انتقال فرهنگ صیانت از دریاچه ارومیه به نسل کودک و نوجوان را بسیار مؤثر عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، دانش پایه در این دیدار بر لزوم گسترش تعامل بین ستاد احیاء دریاچه ارومیه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تأکید و خاطر نشان کرد: کانون از این حیث که با تفکر، استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان سر و کار دارد بستر مناسبی در خصوص تولید ایده‌های به روز و کارآمد در  انتقال آموزه‌های متنوع  زیست محیطی می باشد.

وی گفت: توسعه فناوری‌های نوین، حمایت و ایده های دانشگاه شهید بهشتی، فعالیت‌های تیم استارت آپ ستاد احیاء و پژوهش‌سراهای دانش آموزی یاریگر ستاد احیاء دریاچه ارومیه در فرآیند احیاء بوده و هستند و ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی می تواند مکمل این فرآیند در امر فرهنگ سازی باشد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان نیز در این دیدار از آمادگی کانون استان برای گسترش تعامل با ستاد دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال های اخیر، موضوع دریاچه ارومیه بوده است و انتشار فراخوان  «من آب بان هستم» از سوی کانون استان در سال ۹۸ گامی در جهت ترویج فرهنگ حفاظت از آب و دریاچه ارومیه بوده است.

وی هدف از برگزاری این فراخوان را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، شناساندن قابلیت‌های تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه و معرفی وظایف فردی به منظور احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =