دومین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان(دریچه) درخراسان جنوبی برگزار شد

دومین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان با عنوان دریچه میزبان بتول پورشیخ نویسنده، شاعر و منتقد ادبی از استان قزوین بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، دومین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان با نام «دیرچه» با حضور بتول پورشیخ، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی از استان قزوین و اعضا و مربیان ادبی استان به صورت مجازی برگزار شد.

پورشیخ در این جلسه آثار ادبی چند نفر از اعضای این انجمن را شنید و به نقد و بررسی و ارایه راهکارهای مناسب جهت ارتقای کیفی این آثار پرداخت.

وی انتخاب نام اثر و ویژگی‌های آن، نگاه خلاقانه به انتخاب موضوع  به عنوان روش‌های جذب مخاطب و چرایی که نویسنده آنرا در ذهن مخاطب ایجاد می کند را بسیار ارزشمند دانست و به اعضا توصیه کرد: انتخاب نام و عنوان اثر به گونه‌ای باید باشد که باعث افشای زودهنگام موضوع و وقایع متن اثر نشود.

این نویسنده پس از شنیدن اثر دیگری از نویسندگان نوجوان این انجمن افزود: وقتی نویسنده می تواند خشم، مهر، بغض و کینه و مجموعه‌ای از عواطفی که مد نظرش هست را  در مخاطب ایجاد کند موفق بوده است.

پوریشخ در رابطه داستان‌هایی با موضوع اجتماعی نیز توصیه کرد: نوشتن ژانر اجتماعی باید به قدری  تاثیر گذار باشد که مخاطب قدمی رو به جلو بردارد و آن وقت نویسنده رسالت خود را ایفا کرده است.

گفتنی است انجمن ادبی دریچه  به عنوان سومین انجمن ادبی استان از آذر ماه ۱۳۹۹ فعالیت خود را در شهرستان بشرویه آغاز کزده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =