کارگاه آموزشی مروری اجمالی بر مراحل اقدام پژوهی در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

کارگاه آموزشی مروری اجمالی بر مراحل اقدام پژوهی، با حضور مهناز عرب نویسنده پژوهشگر و مدرس اقدام پژوهی و مهدیه قنبرپورکارشناس پژوهش اداره کل آموزش و پژوهش همزمان با ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این نشست مجازی طی سخنانی گفت: پژوهش در سطح کانون مورد توجه قرار گرفته است و اگر بخواهیم  کودکان ونوجوانانی خلاق و همتراز و همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید به موضوع پژوهش و اقدام پژوهی بیش از هر زمانی توجه داشته باشیم.

وی اولین گام در فرایند تحقیق و پژوهش را انتخاب موضوع مناسب دانست و افزود: لازم است با کاربردهای پژوهش و انتخاب موضوعات مناسب با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود در مراکز و انتخاب روش‌های کلیدی  مهم آشنا باشیم تا بتوانیم در زمان مناسب از آن استفاده کنیم.

در ادامه این نشست مهناز عرب نویسنده و پژوهشگر میهمان این نشست به مشکلات ناشی از فضای مجازی برای کودکان ونوجوانان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت:  استفاده از فضای مجازی اگر چه محاسنی داشته است اما مشکلات زیادی را برای کودکان ونوجوانان ومربیان در مراکز کانون ایجاد کرده است که از آن جمله می توان به کاهش انگیزه مشارکت در فعالیت‌های مجازی، مشکلات مالی، عدم ارتباط مربیان با اعضا و ... نام برد.

وی از بحران‌ها به عنوان فرصتی برای ساختن یاد کرد و ادامه داد: باید از این فرصت‌ها به عنوان راهی برای خروج از ناامیدی ها استفاده کرد و این موضوع به وسلیه اقدام پژوه ممکن می شود.

عرب تعامل با مدارس به منظور ارتباط و شناخت بیشتر اعضا را در شرایط کرونا مهم ارزیابی کرد و افزود: تعامل با معلمین و اولیای تربیتی  با مربیان کانون به عنوان مکمل یکدیگر و با توجه به اینکه در راستای هم حرکت می کنیم می تواند در این شرایط بیشتر از زمان دیگری به ما کمک کند تا به اهداف مشترک برسیم که در این بین نقش مشاورین مدارس نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

این نویسنده و پژوهشگر به مربیان اقدام پژوه استان توصیه کرد که با افزایش سواد دیجیتال خلاء حضور در محیط های واقعی را برطرف کنند و از منابع دیجیتال بهترین بهره برداری را در پیشینه پژوهش های خود داشته باشند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود  به ارایه پیشنهادات پژوهشی و بیان و تشریح ویژگی‌های موضوع برای پژوهش، ابزارها و مراحل پژوهش و اقدام پژوهی، انواع پرسشنامه و... پرداخت و به سوالات همکاران پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =