کد خبر: 302794
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
بازدید 138
کرونا فرصتی برای همراهی و مشارکت نهادها

مسابقه نقاشی تهران از پشت پنجره اتاق من، پنجره امید را در ذهن کودکان باز کرد و این پنجره برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ؛ مسابقه نقاشی "شهری که من دوست دارم  از پشت پنجره خانه مان ببینم" برای دومین سال، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران و آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد و از میان ۱۴۸۷۸ اثر دریافتی ۲۱۰ اثر پس از دو مرحله داوری انتخاب شدند. فراخوان این دوره جشنواره «شهری که من دوست دارم»، مهرماه امسال به مناسبت روز جهانی کودک به جامعه هدف کودکان و نوجوانان ۴تا ۱۴ساله اطلاع ‌رسانی شده است. جشنواره امسال هرچند در سایه کرونا قرار گرفت اما این دوره رشد قابل توجهی هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت نسبت دور پیش داشته است. مدیر کل کانون استان تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری گفت: مسابقه نقاشی  به کودکان فرصت داد تا اگر در واقعیت نمی‌توانند آنچه دلشان می‌خواهد را ببینند از پنجره ذهنشان می‌توانند آن را به تصویر بکشند و نظاره کنند و این نگاه، خلاقیت، امید و سرزندگی را در آینده‌سازان بیدار نگه می‌دارد.

مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه این مطلب می‌گوید: «کودکان ۴ تا ۱۴ساله تهرانی گرچه سال گذشته ۹۳۰۰ اثر نقاشی زیبا به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند اما امسال برخلاف همه انتظارات به لحاظ وجود محدودیت‌های دوران قرنطینه، ۱۴۸۷۸ اثر به دبیرخانه ارسال کردند که این تعداد، ۵۵۷۴ اثر از دوره قبل بیشتر است.»

آثار منتخب از سوی هیأت داوران به‌ زودی در قالب نمایشگاه‌های مجازی به نمایش درخواهد آمد و پوستر دومین جشنواره "شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم" بعد از انتخاب بهترین اثر تهیه و چاپ خواهد شد. در آثار رسیده، دوچرخه وگربه، بیشترین حضور را در نقاشی کودکان داشتند. در چند نقاشی کودکان تهرانی، دریا و رودخانه در پشت پنجره جاری است. در اغلب نقاشی‌ها هم نشانه‌های کرونا مشهود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =