بازگویی حقیقت‌ها، کودکان و نوجوانان را با مبانی انقلاب آشنا می‌کند

سرپرست کانون فارس، در دومین جلسه بزرگداشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری و نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، صداوسیما، آموزش و پرورش و بهزیستی در کانون فارس برگزار شد، بازگویی حقیقت‌ها را عامل مهم آشنایی کودکان و نوجوانان با مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در این جلسه بر لزوم تبیین برنامه‌هایی که انقلاب اسلامی در آینده خواهد داشت و آنچه در گذشته اتفاق افتاده، تأکید کرد.

کامرانی آشنایی کودکان ونوجوانان با انقلاب اسلامی را با توجه به فعالیت رسانه‌های بیگانه که بر علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، ضروری دانست و گفت: برای خنثی‌سازی توطئه‌ی دشمنان لازم است که کودکان ونوجوانان با مبانی و ایدئولوژی انقلاب در ضمن بازگویی حقیقت‌ها آشنا شوند.

سرپرست کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش هم‌فکری و هم‌افزایی دستگاه‌های عضو کارگروه را ضروری دانست و با توجه به اجرای فعالیت‌ها در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب با هدف تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان متناسب با آموزه‌های دینی و ایرانی اسلامی تأکید کرد.

کامرانی، اهداف و رویکردهای کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مناسبت‌های ملی و انقلابی و آیین‌های بزرگ‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

او برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و مناسبت‌ها به صورت مجازی و در صورت عدم مغایرت با دستورالعمل‌ها در ایام دهه فجر به صورت میدانی مدیریت شده و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و الگوسازی مناسب به منظور هدایت کودکان و نوجوانان برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، را رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه کودک و نوجوان عنوان کرد که ریاست آن بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است از دیگر اهدافی بود که کامرانی به آن اشاره کرد. این جلسه با ارائه گزارش برنامه‌های اجرایی اعضای عضو کارگروه دنبال شد.

 بر این اساس اداره کل کانون فارس علاوه بر تولید محتوا توسط مربیان، مسابقه‌ی عکاسی انقلاب را ویژه اعضا و مربیان برگزار می‌کند. طراحی ماسک‌های انقلابی، برپایی نمایشگاه مجازی نقاشی انقلاب، مسابقه پیامکی با موضوع جملات و تک بیت‌های زیبا برای تهیه پیشانی‌نوشت انقلابی، مسابقه شعرخوانی و برگزاری مسابقه قصه‌گویی- نقاشی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها،  از جمله برنامه‌های کانون فارس در ایام مبارک دهه فجر است.همچنین در این ایام، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس،  محتواهای فرهنگی، هنری و ادبی تولیدی خود را در برنامه‌ کودک «گمپ گلا» سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس خواهند دید و مربیان و اعضای نوجوان قصه‌گو با حضور در این برنامه و برنامه‌های مناسب رادیو و تلویزیون در ایام دهه فجر، به روایت قصه‌های انقلابی می‌پردازند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =