قصه درمانی در درمان استرس و اضطراب کودکان موثر است

یک روانشناس و قصه‌پژوه حوزه کودک ونوجوان در بیست و پنجمین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی مازندران گفت: قصه درمانی در درمان استرس و اضطراب کودکان موثر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، ملوک هاشمی، روانشناس، نویسنده، قصه‌پژوه، برگزیده جشنواره و داور ادوار جشنواره‌های قصه‌گویی در این نشست به بررسی، تعریف قصه درمانی و تاریخچه آن،اهمیت قصه درمانی در دوران کرونا و انتخاب قصه برای قصه درمانی پرداخت.
وی با بررسی«تاثیر هوش هیجانی بر رفتار نوجوانان» ادامه داد: در قصه درمانی،ایجاد الگوهای مثبت و اثربخش و پر از مفاهیم انسانی، موجب می شود تا مثبت اندیشی و امید به آینده در ذهن و دنیای مخاطبان نهادینه و تثبیت شود و جامعه‌ی هدف را برای ورود به دنیایی تازه تر آماده کند.
مدرس و داور  قصه گویی در این نشست مجازی تصریح کرد: در شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی کودکان، اثرهای مخربی بر روح و روان کودکان گذاشته و موجب بروز رفتارهایی نابهنجار در کودکان شده که قصه درمانی و بهره گیری از این امکان موثر در درمان استرس و اضطراب و تشویش بسیار موثر است.
کارشناس ارشد روان شناسی عمومی ادامه داد: استفاده از قصه درمانی هنوز به طور کامل عنوان یک امکان موثر در جامعه رواج پیدا نکرده و به طور کامل معرفی نشده؛ اما می توان با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و اطلاع رسانی و هم چنین در صورت امکان برگزاری نشست ها و برنامه های حضوری بر معرفی و شناساندن آن به جوامع هدف اقدام نمود و از این امکان تازه و موثر بهتر و جامع تر استفاده نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =