رونمایی از کارت عضویت اولین شهید عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

در سومین روز از دهه مبارک فجر، رونمایی از کارت عضویت شهید حسن قاسمی با حضور مادر گرانقدر و خواهران شهید، رئیس ستاد دهه فجر استان در مرکز فرهنگی هنری شماره یک همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مراسم رونمایی از کارت عضویت شهید حسن قاسمی، عضو کتابخانه کودک شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور سیدحسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان شهر، در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک همدان برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام فاضلیان ضمن تبریک فرارسیدن میلاد سراسر سعادت حضرت صدیقه‌کبری،  فاطمه زهرا سلام الله علیها و ولادت خلف صالح ایشان حضرت امام خمینی(ره)، اقدام کانون استان به جهت برگزاری مراسم تجلیل از شهید حسن قاسمی و خانواده وی را بسیار خوب و ارزشمند خواند و گفت: به سبب زنده بودن شهدا، روح شهید بزرگوار  قطعا اکنون در بین ما حاضر و ناظر است.
رئیس ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی هم‌چنین از آشنایی خود با شهید عزیز سخن به میان آورد و ابراز داشت: شهید حسن قاسمی به مانند مشعلی فروزان بود که نه تنها چراغ هدایتی برای خانواده بلکه برای همه مردم جامعه بود و امروز هم بعد از ۴۴ سال باز با نور خود مجلس ما را منور ساخت.
وی یکی از برکات دهه مبارک فجر را بزرگداشت و نکوداشت مقام شامخ شهدا عنوان کرد و یاد شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشت‌.


در ابتدای این مراسم، مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مدعوین و خانواده محترم به ویژه مادر شهیدان حسن و محمد قاسمی، از رسالت و اهداف کانون سخن گفت و وظیفه‌ی اصلی کانون را تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان و تحویل آنها به جامعه برشمرد.
ضرابی‌زاده همچنین گفت: اگر ما بتوانیم کودکان را به خوبی تربیت و  پرورش دهیم،  قطعا می‌توانیم امیدوار باشیم که نسل فرهیخته و توانمندی را جهت قبول مسئولیت‌های کلیدی به جامعه تحویل دهیم.
وی یکی از اهداف دیگر کانون را معرفی الگوهای موثر و الگوسازی به کودکان و نوجوانان برای زندگی بهتر و پویاتر خواند و  از شهدا به عنوان بهترین الگو بعداز  پیامبران نام برد.
سپس خواهر شهید قاسمی فرازی از وصیت نامه شهید را قرائت کرد و ضمن تشکر از مدیر کل کانون استان به جهت اجرای این برنامه گفت: قطعاً روح شهید ما از این کار پسندیده و زیبای مجموعه کانون خوشحال خواهد شد.
در ادامه توسط مادر شهید از کارت عضویت و وصیت‌نامه شهید سرافراز حسن قاسمی رونمایی شد.


سپس مادر شهید قاسمی و حاضران، سفالخانه آفرینش را که به همت مدیرکل کانون و همکارانشان آماده بهره‌برداری شده بود افتتاح کرد.
گفتنی است، سفالخانه آفرینش مجموعه ای از ۲۳۳ اثر از جواد شریفیان، مربی بازنشسته‌ی سفال کانون را در خود جمع‌آوری کرده که قدیمی‌ترین آن مربوط به ۴۰ سال پیش است.
لازم به ذکر است این آثار زاییده خلاقیت و تصورات ذهنی و تخیل این هنرمند است و شامل موضوعاتی هم چون، صحنه‌هایی از میراث دیرین ایرانیان، مفاخر تاریخی و زندگی روزانه مردم است که جهت بازدید علاقه‌مندان به شکل نمایشگاهی آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =