بزرگداشت شهید نوجوان «امیر امیرگان» در کانون پرورش فکری شهرستان کبودرآهنگ

هم‌زمان با ۱۹ بهمن‌ماه، سالروز میثاق پرسنل نیروی هوایی با حضرت امام خمینی(ره)، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره نوجوان شهید امیر امیرگان، فرزند یکی از پرسنل نیروی هوایی پایگاه شهید نوژه در مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مراسم بزرگداشت شهید نوجوان «امیر امیرگان» با حضور مقامات شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار این شهر در کانون پرورش فکری کبودرآهنگ برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر پدر و مادر شهید امیرگان را به واسطه پرورش چنین فرزندی تحسین کرد و ابراز داشت، همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم.
وی از امیر امیرگان، به عنوان الگویی برای نوجوانان نام برد و گفت: این نوجوان شهید علاوه بر قاری قرآن حافظ این کتاب الهی نیز بوده است.
وی از بهناز ضرابی‌زاده، به واسطه تلاش‌های مثبت و ارزنده جهت اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب و عفاف قدردانی و از کانون به عنوان نهادی تاثیرگذار در زمینه ترویج مبانی اسلامی و فرهنگی تشکر کرد.
در ادامه حجت‌الله مهدوی فرماندار شهرستان کبودراهنگ، با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و تشکر از مجموعه کانون گفت: ما هرچه داریم از برکت خون پاک شهداست، چرا که شهدا برای این انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
مهدوی اذعان کرد، ما این انقلاب را با کمک این شهدا و جوانان امروزی و رهنمودهای رهبر فرزانه، به کل دنیا صادر کردیم.
وی وظیفه مسئولان را خدمت به این مردم دانست و ابراز داشت، بزرگترین مقابله با آمریکا و دشمنان اسلام خدمت‌رسانی و کمک به مردم و انقلاب است.
سپس مدیرکل کانون استان نیز، ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین، خصوصاً خانواده شهید امیرگان، هدف از برگزاری این چنین برنامه‌هایی را  معرفی الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: الگوسازی برای این عزیزان از وظایف خطیر کانون است و دشمنان در تلاشند الگوهای غلط را به فرزندان ما بشناسانند، ولی ما باید هوشیار باشیم و علاوه بر مقابله با آنها، منش و ویژگی‌های شهدا مخصوصا شهدای نوجوان را به کودکان و نوجوانان خود منتقل کنیم.
سپس احمد امیرگان پدر شهید امیر امیرگان، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه به حاضران تاکید کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و پیروی از ایشان بهترین راه ادامه خون پاک شهداست. امیرگان در ادامه ابراز داشت: شهید امیرگان در طول یک شب به این درجه از  اخلاص نائل نشد، بلکه با حضور در محافل مذهبی و معنوی و عبادت و ممارست این درجه را کسب کرد.
وی شهید امیرگان را از جمله شهدایی برشمرد که قبل از شهادت خدمت امام زمان(عج) رسیدند که این جریان در کتاب «وصال» به چاپ رسیده است.

در ادامه خاطره ای از زندگی این شهید توسط مریم شریف‌زاده مربی کانون به شکل قصه‌گویی بیان شد که حال و هوای معنوی و خاصی به این مجلس روحانی بخشید. 
در پایان علاوه بر تجلیل از والدین شهید «امیر امیرگان» و مربیان مرکز کبودرآهنگ و امیرعرفان خراقانی عضو برگزیده مسابقه نقاشی «حقوق شهروندی»،  از برگزیدگان سومین جشنواره ادبی کوچه خاطرات به سبب شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت دور سپاس تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =