کتاب مهم‌ترین سند ثبت، آموزش و انتقال تاریخ است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در آیین رونمایی از کتاب «از قصه‌ها می‌آید»، گفت: کتاب مهم‌ترین سند ثبت، آموزش و انتقال تاریخ، دانش و مفاهیم بوده و ابزار دانایی و راز مانایی بشریت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده این سخنان را در آیین رونمایی از کتاب«از قصه‌ها می‌آید»، نوشته فاطمه حقی از اعضای ارشد کانون استان اردبیل عنوان کرد و افزود: توجه به ادبیات کودک و نوجوان در سال‌های اخیر روند پرشتابی به خود گرفته و این تمرکزافزایی در کانون پرورش فکری استان، نتایج درخشانی داشته و موفقیت‌های اعضای انجمن ادبی در مهرواره‌ها و جشنواره‌های استانی و کشوری به خوبی گویای این پیشرفت‌ها است.

احدزاده ضمن تبیین موفقیت‌های مستمر اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان در خلق آثار ادبی، ادامه داد: نمود دیگری از این توفیقات، ورود برخی از اعضای نوجوان و ارشد به تولید محتواهای فرهنگی هنری بوده‌ است که هانیه آقامحمدیان، آناهیتا همتی، الیار طریقی و فاطمه حقی ازجمله نویسندگان نوجوان و ارشدی هستند که در مسیر آفرینش‌های ادبی در قالب کتاب گام مهمی برداشتند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته هم شاهد آثاری از عرفان ابراهیمی، نوژین یوسفیان، آیتا صفرزاده و ابوالفضل فرجی آیلار بودیم که از اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری کانون محسوب می‌شوند و تداوم فرآیند موفقیت این اعضا و دیگر علاقه‌مندان مستعد حوزه ادبی در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی، نوید آینده‌ای درخشان با تولد نویسندگان و داستان‌نویس‌های خلاق است.

مدیرکل کانون استان یادآور شد: پروش نسلی نواندیش توأم با تشویق و حمایت نهادهای متولی، گام بزرگی در جهت تکوین شخصیت ادبی علاقه‌مندان نوجوان و جوان است و در پدیدآوری آثار فاخر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تأثیرگذار خواهد بود.

زعفر احدزاده که از او کتاب‌هایی در حوزه تاریخ فرهنگی و فولکلور منتشر گردیده است، بازنویسی داستان تاریخی «سارای» به صورت دوزبانه و تدوین کتاب «سنجبد گیوی» در حوزه تاریخ فرهنگی جنوب استان، را به گنجینه کتاب‌های تولیدی در خصوص ادبیات عامیانه افزوده است و بازنشر کتاب فولکلور آذربایجان هم برای روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ در قالب سه عنوان کتاب، آماده تدوین و چاپ دارد.

شایان‌ذکر است، آیین رونمایی از اثر سوم فاطمه حقی با عنوان «از قصه‌ها می‌آید»، ظهر روز پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب اندیشه و قلم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =