کد خبر: 303320
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
بازدید 231
تجلیل از ۳ بانوی جانباز در کانون فارس

در راستای اجرای برنامه‌های کنگره‌ی ملی تجلیل از هفده هزار بانوی شهید، جانباز و ایثارگر، در قالب طرح «سپاس» از سه نفر از بانوان جانباز جنگ تحمیلی در کانون فارس تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، روز بیستم بهمن ۱۳۹۹ با حضور سرپرست، معاون و جمعی از کارشناسان و کارکنان کانون فارس، در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز از سه بانوی جانباز تجلیل شد.

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر، برگزاری این جلسه را فرصتی برای قدردانی از جانبازان دانست و گفت: بانوان در تداوم انقلاب اسلامی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند و تجلیل از آنان برای ما توفیق بزرگی است.

به گفته‌ی کامرانی، جانبازان کسانی هستند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در دوران جنگ تلاش کردند و آسیب دیدند. او گفت: نخواسته‌ایم شعاری عمل کنیم و از جانبازان و شهدا استفاده‌ی ابزاری کنیم اما واقعیت است که همه ما مدیون آنان هستیم. جانبازان، شهدا و قهرمانان جنگ در هر جغرافیایی از این عالم، در همه سرزمین‌ها مورد احترام هستند و مردم و مسوولان برای کسانی که برای وطن و دینشان مبارزه کرده‌اند، ارزش ویژه‌ای قائلند. سرپرست کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی از این بانوان آسیب دیده از جنگ  به فراموشی سپرده شده‌اند؛ آنان حق بزرگی بر ما دارند، هر چند آن‌ها نیاز به این احترام ندارند بلکه ما نیاز داریم که به ارزش‌ها ارج بگذاریم و برای کودکان و نوجوانان بازگو کنیم و در راه تربیت نسل آینده با بیان این واقعیت‌ها تلاش کنیم.

به گفته‌ی کامرانی، این واقعیت‌ها را باید مکتوب کرد، فیلم ساخت، نمایش اجرا کرد، نقاشی کشید و ... . با این همه واقعیت، به داستان تخلیلی نیازی نیست؛ بسیاری از این واقعیت‌ها، تاثیرگذارتر از تخیل هستند و جلوه‌های ویژه بیشتری دارند.

کامرانی افزود: کانون  به عنوان پایگاهی که در حوزه تعلیم و تربیت فعال است، باید این الگوهای رفتاری را به کودکان ونوجوانان معرفی کند و رشادت‌هایشان را بازگو کند.

لیلا سیفی، مریم درخشان و فاطمه درخشان، سه بانوی آسیب‌دیده از جنگ تحمیلی بودند که با اهدای لوح تقدیر، هدیه و بسته فرهنگی از آنان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =