کد خبر: 303393
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
بانوی آب و آینه

به مناسبت روز زن و ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها ویژه برنامه « بانوی آب و آینه » با محوریت سیره فاطمی با حضور حمیده سروقدی مدرس حوزه و دانشگاه و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در آستانه روز زن و ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها ویژه برنامه « بانوی آب و آیینه » با محوریت سیره فاطمی با حضور حمیده سروقدی مدرس حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این ویژه برنامه ابتدا ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان ضمن تیریک ایام فرخنده بر اهمیت تربیت فرزندان این مرز و بوم توسط بانوان آگاه به مسائل روز تاکید کرد و گفت: به تعبیر دیگر زن، مادر جامعه است به این معنا که جامعه هر هویتی پیدا کند به خاطر نقش زنان در جامعه است

وی ادامه داد:جایگاه زنان در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مادر نقش نخست را در سازندگی و تربیت فرزندان بر عهده دارد.

در ادامه خانم حمیده سروقدی در خصوص سیره فاطمی، تربیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت گفت: اقیانوس نفس معصوم بعنوان انسان کامل و تجلی صفات زیبای الهی به بینهایت متصل است که برای بهره بردن باید از طریق محبت و معرفت به آن وصل شویم؛ نکته ای که در شلوغیهای زندگی امروزه مغفول مانده است.

وی بیان داشت: الگوگیری از سبک زندگی ایشان بسیار لازم است ولی کافی نمی باشد و اساس، محبت و معرفت است. افرادی که مقابل امام حسین (ع) ایستادند به ظاهر الگوگیری‌هایی کرده بودند ولی عاری از عشق‌ و برعکس افرادی که با بارقه‌ای از عشق به اوج رسیدند.

حمیده سروقدی ادامه داد: با ازدیاد محبت به مهربانوی زیبائی‌ها حضرت زهرا( س) میتوان از انوار بیکران وجود ایشان به قدر ظرفیت استفاده نمود. ایشان در عبودیت نمونه کامل توحید باوری بودند. اگر افق دید خویش را تنظیم کنیم و در هر کاری حتی گوارا نمودن منزل برای خانواده نیت الهی داشته باشیم، همیشه در حال عبادت و تقرب به خداوندیم و آرامش و زیبایی وجودمان را فرا می‌گیرد. باید برای لحظات این دنیا که ابدیت ما را می‌سازد ارزش قائل باشیم.

در این برنامه قصه‌گویی ، شعر خوانی، کلیپ تبریک اعضا به مادران و برنامه های دیگر فرهنگی هنری توسط مربیان و اعضا اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =