کد خبر: 303405
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
بازدید 122
بررسی سرودهای انقلابی در ششمین نشست تخصصی انجمن سرود استان بوشهر

ششمین نشست تخصصی انجمن سرود با موضوع بررسی سرودهای انقلابی به مناسبت گرامی‌داشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، ششمین نشست تخصصی انجمن سرود با موضوع بررسی سرودهای انقلابی به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور اعضای نوجوان علاقمند به موسیقی و سرود و با هدایت فاطیما لشکری رابط انجمن سرود استان برگزار گردید که مهمان ویژه این نشست آقای عطاالله حسینی مدرس و فعال حوزه موسیقی بود.

حسینی با ارائه نمونه هایی از آثار فاخر موسیقی و سرودهای انقلابی به بیان ارزشمندی سرودها در برانگیختگی حس میهن دوستی و حماسه در بین مردم در زمان انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی سرودهایی تولید و عرضه شد که ترکیبی از حماسه سرایی و موسیقی بودند و بسیار مورد استقبال و قبول مردم واقع شدند  به نحوی که حتی امروز هم پس از گذشت چندین دهه در خاطر مردم این سرزمین ماندگارند و  فراموش نمی‌شود.

محسن حلوایی کارشناس آفرینش های هنری استان بوشهر در مورد انتخاب این موضوع برای بررسی در انجمن سرود استان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت:از آنجا که جایگاه و ارزش  هنر موسیقی و سرود برای کودکان و نوجوانان  حائز اهمیت می باشد کانون استان بوشهر با توجه به اینکه  موسیقی  به عنوان یک زبان عمومی شناخته می شود  با تشکیل نشست مجازی سرود های انقلابی در این ایام به تاثیر آن بر احساسات و عواطف کودکان و نوجوانان پرداخت.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی کانون استان از برگزاری این نشست مجازی معرفی آرمانهای انقلاب اسلامی در قالب سرودهای انقلابی برای کودکان و نوجوانان می باشد

لازم به ذکر است این نشست روز سه شنبه ۲۱بهمن ماه ساعت ۱۲ در فضای مجازیkpf آغاز شد و پس از یک ساعت و سی دقیقه گفتگو و بررسی به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =