دومین نشست مجازی « سجاده عشق»

دومین نشست مجازی «سجاده عشق» با حضور حجت‌الاسلام محسن تحملی، کارشناس حوزه‌ی دین و کارشناس ارشد روان‌شناسی اسلامی، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، خانواده، کانون آموزش و اقامه نماز و نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز، محورهای این نشست را تشکیل می‌داد و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، مربیان مسوول و کارشناسان و کارکنان دفتر استان، مخاطب برنامه بودند.

حجت‌الاسلام محسن تحملی ضمن اشاره به آغاز ماه رجب و اهمیت عبادت در این ماه از اهمیت جایگاه خانواده در اسلام گفت.

این کارشناس حوزه‌ی دین، گفت: خانواده باید باعث آرامش و کانون محبت و بستر رشد دینی باشد. بر این اساس در آموزه‌های اسلامی بر این مطلب بسیار تاکید شده که ازدواج و تشکیل خانواده، عامل مهمی در رشد کمال معنوی و دینی همسران دارد.

به گفته‌ی او، خانواده، بهترین محیط برای آموزش و اقامه نماز به فرزندان است.

این کارشناس ارشد روان‌شناسی اسلامی، یکی از وظایف والدین را آموزش و ترغیب فرزندان به نماز دانست و گفت: لازم است والدین در ترغیب فرزندان به نماز و آموزش آن، چهار نقش زمینه‌سازی، الگویی، آموزشی و نظارتی و مراقبتی را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام تحملی در این جلسه نقش زمینه‌سازی را به‌طور کامل توضیح داد و گفت:تغذیه مناسب و به‌موقع، خواب به‌موقع و کافی، رفت و آمد با خانواده‌های مقید به نماز و پایبندی خانواده‌ها به خواندن نماز و زیبا خواندن آن از جمله مواردی است که می‌تواند فرزندان را به نماز خواندن ترغیب و تشویق کند.

این نشست با پرسش و پاسخ ادامه و پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =