افتتاح پایگاه بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی

پایگاه بسیج کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان و سرهنگ ابوالفضل کهنسال؛ مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع) افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان در این جلسه صحبت خود را با فرموده امام خمینی(ره) شروع کرد:

«بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می دهد.» بسیج یک حرکت اجتماعی است که در هر جامعه ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص بوجود می آید. حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می‌شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا تمام توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند.

مدیرکل کانون استان در ادامه به نقش سازنده بسیج اشاره کرد و گفت: نقش بسیج در گسترش معنویت فردی و اجتماعی و ریل‌گذاری برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،‌ ترویج ارزش‌های دینی در حوزه‌های تخصصی همچون هنر و رسانه و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی هدف از تشکیل این پایگاه بسیج را انتقال ارزش های اسلامی به نسل جدید عنوان کرد:کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند و آینده نظام جمهوری اسلامی ایران به کودکان و نوجوانان ما بستگی دارد.

سرهنگ ابوالفضل کهنسال، مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع) ضمن تبریک ماه رجب در خصوص افتتاحیه پایگاه بسیج گفت: پایگاه بسیج به اسم سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است سردار سلیما نی در دل همه جا دارد و بخصوص کودکان و نوجوانان همه به ایشان عشق می‌ورزند.

کهنسال در ادامه گفت: بسیج یک تفکر است و بسیجی بودن را از روی ظاهر افراد نمی‌شود قضاوت کرد بسیج کسی است که اسلام و جمهوری سلامی را قبول دارد و برای حفظ نظام و اسلام تلاش می کند همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند «حفظ نظام اوجب واجبات است».

وی افزود: کانون پرورش فکری سابقه درخشانی دارد و از مهمترین دستگاه‌هایی است که در زمینه کودکان و نوجوانان فعالیت می کند. اهمیت پرداختن به کودکان و نوجوانان بر هیچ کس پوشیده نیست و کانون در حال پرورش مردان و زنان فردای جامعه است.

در ادامه این جلسه حکم پایگاه کانون به علی خسروی از کارکنان کانون اهدا شد و دفتر پایگاه با حضور خانواده‌های شهید کانون افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =