سفر به مریخ با کاوشگر پشتکار و چالش‌های پیش رو

دوازدهمین جلسه انجمن نجوم کانون در شهرستان فردوس با موضوع سفر کاوشگر پشتکار به مریخ و چالش‌های پیش رو با حضور جمال الدین مجلل کارشناس ارشد و از فعالان نجوم در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در آستانه فرود کاوشگر پشتکار در سیاره مریخ، دوازدهمین جلسه انجمن نجوم کانون خراسان جنوبی با موضوع سفر این کاوشگر به مریخ ، فرود آن در روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ در سطح مریخ و چالش‌های پیش روی آن به صورت مجازی تشکیل جلسه داد.

جمال الدین مجلل با اشاره به ویژگیهای سیار مریخ به عنوان چهارمین سیاره منظومه شمسی گفت: این سیاره یک دوم زمین قطر دارد و مساحت سطح آن برابر با مساحت خشکی‌های روی زمین است و علت رنگ سرخ آن وجود مقدار زیاد اکسید آهن در سطح آن است .

وی با بیان مشکلات سفر انسان به سیاره مریخ ادامه داد : فاصله بسیار زیاد تا زمین، یعنی هزار برابر بیشتر از فاصله ماه نسبت به زمین، وجود تشعشعات مرگبار فضایی به دلیل نداشتن میدان مغناطیسی و سندرم هایی از قبیل دوری طولانی مدت از زمین از موانع سفر انسان به این سیاره است.

مجلل در ادامه به معرفی کاوشگرهایی که تا کنون به سوی مریخ پرتاب شده و ویژگی‌ها و امکانات ویژه این کاوشگرها پرداخت.

این فعال علم نجوم ناهمواری‌های روی مریخ را ازچالش‌های حرکت کاوشگرها روی سطح مریخ نام برد ودرپایان به سوالات اعضا و مربیان حاضر در این نشست مجازی پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =