هر مرکز کانون پرورش یک مرکز کانون زبان است

معصومه هادی: یادگیری زبان‌های خارجی علاوه بر انتقال فرهنگ غنی‌مان به سایر کشورها امکان استفاده از دستاوردهای دیگر جوامع را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در جلسه با مربی- مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی ایرانشهر بر گسترش فعالیت‌های کانون زبان در استان تاکید کرد.

معصومه هادی در این جلسه گفت: یادگیری زبان‌های خارجی زمینه‌ی انتقال فرهنگ غنی‌مان را به سایر کشورها فراهم می‌کند و زبان‌آموزان می‌توانند ایده‌ها، تجربه‌ها و هنرهای خود را با جامعه‌ی جهانی به اشتراک بگذارند و خود نیز از دستاوردهای دیگر جوامع بهره‌مند شوند.

وی سپس افزود: کانون زبان ایران ظرفیت ارزشمندی است که در جهت رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان و تسهیل تعاملات اجتماعی آنان، آموزش زبان‌های خارجی را در دستور کار دارد و با سابقه‌ای ۹۰ ساله و مطابق با استانداردهای علمی در حال فعالیت است؛ یادگیری به صورت واقعی در کلاس‌های آموزشی آن اتفاق می‌افتد و زبان‌آموزان این موسسه توانایی بالایی در دانستن و کاربرد زبان‌های خارجی دارند.

مدیر کانون زبان استان با بیان این نکته که باید محرک‌های علمی و فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان بیشتر کنیم تا رشد همه جانبه‌ای در زمینه‌های گوناگون داشته باشند و افراد توان‌مندتری برای ساختن آینده باشند، رسیدن به این هدف را با سنجیدن روحیه و توانایی کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی براساس آن امکان‌پذیر دانست و افزود: این فرایند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طور جدی در حال انجام است اما ضروری است این خدمات در میان گروه بیشتری از جامعه‌ی هدف گسترش یابد.

هادی سپس عنوان کرد: در این روزها روند عادی زندگی انسان‌ها دست‌خوش تغییراتی شده و البته آسیب‌های فراوانی در همه‌ی زمینه‌ها به مردم دنیا وارد شده که مجموعه‌ی کانون هم از این آسیب برکنار نمانده است و ما، به عنوان عضوی از این مجموعه، وظیفه داریم برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنیم.

وی در اشاره به یکی از این حوزه‌ها از کانون زبان ایران نام برد و با بیان این نکته که مسئولان تلاش‌های گسترده‌ای برای تطبیق با شرایط جدید انجام دادند، از فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای این کار خبرداد و گفت: همه‌ی ما علاوه بر استفاده از این امکانات وظیفه داریم این ظرفیت تازه را به گروه بیشتری از علاقه‌مندان معرفی کنیم تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

هادی هم‌چنین با اشاره به تجربه‌های خوبی که در رهگذر برگزاری کلاس‌های مجازی کانون حاصل شده گفت: در ابتدای راه و با وجود مشکلات گوناگون سخت‌افزاری و نرم‌افزاری راهی را آغاز کردیم که استفاده از تجربه‌های آن می‌تواند در ادامه‌ی مسیر به ما کمک کند.

مدیرکل کانون ادامه داد: با توجه به برگزاری برخط کلاس‌ها و به منظور گسترش کانون زبان در سراسر استان، هر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یک مرکز کانون زبان می‌شود تا خدمات علمی و فرهنگی مطلوب‌تری به اعضا ارایه دهد و در این میان مربیان کانون در جذب و پایدارسازی زبان‌آموزان نقش موثری دارند.

مدیرکل کانون استان در پایان عنوان کرد: برنامه‌ریزی پویا و شناخت نقاط قوت و ضعف آن همراه با «اطلاع‌رسانی هدف‌مند» می‌تواند ما را برای ارایه‌ی یک خدمت جامع که نتیجه‌ی آن رسیدن به اهداف سازمانی است یاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =