تقدیر از عضو برگزیده مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شیرین‌سو در سفارت چک

اعضای برگزیده کانون پرورش فکری در چهل‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان لیدسیه جمهوری چک، جوایز خود را از دست سفیر این کشور در ایران دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بوزف زیختار سفیر جمهوری چک در ایران، در آیین اهدای جوایز به اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان لیدیسه ضمن ابراز خرسندی از استقبال و مشارکت کودکان ایرانی در این رویداد هنری گفت: تمام آثار شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه زیبا و در سطح بالای هنری بود. وی افزود؛ در این نمایشگاه بیش از ۲۰ هزار اثر به دبیرخانه رسید که کودکان و نوجوانان ایرانی در مقایسه با سایر کشورها بالاترین مشارکت را داشته‌اند و این موضوع  برای ما بسیار خوشحال‌کننده و با اهمیت است. سفیر جمهوری چک در ایران همچنین گفت؛ مسابقات لیدسیه با قدمت و پیشینه‌ای طولانی با هدف یادبود کودکان آسیب‌دیده در جنگ جهانی دوم  برگزار می‌گردد و هرساله از تمامی کودکان دنیا برای شرکت در این رقابت دعوت به عمل می‌آید.
وی افزود: امسال نیز موضوع این مسابقه «طبیعت و چشم‌انداز» بود که بالغ بر ۷۸ کشور از جمله ایران در این مسابقه شرکت کردند.
سفیر کشور چک یادآور شد، ۳۴۸ اثر هنری از کشور ایران در بخش نقاشی و عکس دریافت شد و این نشانگر آن است که ایران یکی از بزرگترین شرکت‌کننده‌ها در این فراخوان بوده است.
در ادامه از اعضا برگزیده تقدیر به‌عمل آمد که در این میان، علی متقی‌اشرفی عضو ۱۱ ساله مرکز شیرین‌سو که اثر وی در این مسابقات موفق به کسب دیپلم افتخار شده بود، توسط سفیر این کشور مورد تقدیر قرار گرفت. 

درپایان این مراسم هریک از اعضا، درباره چگونگی خلق آثارشان با سفیرچک به گفت‌وگو نشستند.
لازم به ذکر است، علی متقی‌اشرفی به همراه ستاره طاقتی‌احسن، مربی‌ نقاشی مرکز شیرین‌سو در این برنامه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =