فعالیت‌های کانون پرورش فکری را بومی‌سازی و اجرایی نمایید

مدیرکل کانون هرمزگان در وبینار مسئولین مراکز فرهنگی هنری کانون استان که با حضور معاونت فرهنگی و اجرایی، کارشناسان و مسئولین واحدها برگزار شد؛ بر اجرای فعالیت‌ها بر اساس نیاز کودکان و نوجوانان هر منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ وبینار مسئولین مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان با حضور مدیرکل، معاونت فرهنگی و اجرایی و کارشناسان و مسئولین واحدها برگزار شد.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن قدردانی از زحمات مربیان مراکز فرهنگی هنری در طول سال ۹۹ اظهار داشت: سالی که گذشت سال متفاوت بود و شیوع بیماری کرونا جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

پشتکوهی گفت: شما امسال ثابت کردید در هر موقعیت و شرایطی که هستیم باید برای کسب موفقیت تلاش کنیم. 

مدیرکل کانون هرمزگان ضمن تقدیر از زحمات کلیه پرسنل افزود: موفقیت‌های کانون متعلق به همه شماست و هیچ کس نمی‌تواند آن را متعلق به خود بداند و قطعا موفقیت‌ها و شکست‌ها در هر سازمان نتیجه عملکرد گروه است.

مدیر کل استان افزود: با تلاش و کوشش فراوان توانستیم در نیمه دوم سال ۹۹ به موفقیت چشمگیری در جذب مخاطب داشته باشیم که قطعا نشانه همدلی و همراهی تک تک شماست.

پشتکوهی افزود: استان هرمزگان در بخش نیروی انسانی پتانسیل بسیار بالایی دارد و مربیان و کارکنان خالصی دارد و سرمایه اصلی کانون استان همین است.

پشتکوهی با اشاره به استقبال  ۱۱۱۲ نفر از ۸۶ کارگاه‌های برخط استان هرمزگان در سال ۱۳۹۹، افزود: روند حضور اعضا در کارگاه‌های برخط استان در فصل زمستان نسبت به پاییز و تابستان رشد بسیار خوبی داشته است و با همت بالای شما مربیان و کارشناسان عزیز تداوم این رشد در بهار ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود.

مدیر کل کانون گفت: در کانون پرورش فکری خوانی گسترده‌ایم و هر کس به فراخور استعداد و علاقمندی خودش  فعالیتی را انتخاب می کند و می تواند در مسیر پرورش استعدادها و مهارت‌آموزی گام بردارد.

پشتکوهی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار مربیان گفت: هر فعالیت ما در فعالیت‌های عمومی تا کارگاه‌های تخصصی باید به تربیت انسان موفق و شایسته و خوش‌ذوق منتج شود. 

قطعا ما باید تغییر داشته باشیم همه مدیر کل استان با اشاره به تغییرات بنیادی کانون افزود: همه ما در هر زمان باید به فعالیت‌هایمان بازنگری داشته باشیم امسال نیز بازنگری بزرگی در فعالیت ها در سطح ستاد انجام شد و خانه تکانی اساسی در مراکز فرهنگی انجام شد.

وی همچنین افزود: برنامه‌های ابلاغی به مراکز بایستی بومی سازی شود مربیان ما باید بر اساس دغدغه هایی که دارند فعالیت ها را بومی سازی و اجرایی نمایند. 

پشتکوهی با اشاره به آموزش‌های تخصصی که در سال ۹۹ ویژه مربیان برگزار شد گفت: یکی از ارگان‌هایی که به تخصص و توانمندسازی نیروی انسانی تاکید دارد کانون پرورش فکری است و امسال خوشبختانه آموزش‌های مجازی بسیاری برگزار شد.

در ادامه این نشست  مدیر کل استان بر حفظ جایگاه رفیع عضو و مربی تاکید کرد و افزود: تنوع و تازگی فعالیت‌ها  از جمله مواردی است که در پایدارسازی عضو اهمیت دارد و شما باید شرایط بهتری برای حضور با کیفیت بچه‌ها  فراهم نمایید. 

در بخش بعدی این نشست نعین اسدی معاون فرهنگی و اجرایی ضمن تقدیر از فعالیت های یک ساله مراکز استان خواهان برگزاری فعالیت‌ها بر اساس دغدغه و نیاز کودکان و نوجوانان هر منطقه شد.

وی همچنین بر توجه مسئولین به تبلیغ کانون زبان ایران و اطلاع رسانی به علاقمندان شد.

اسدی با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و مطالعه کتاب به عنوان مادر فعالیت‌ها خواستار پیش بینی فعالیت‌های مناسب در راستای ارتقا جایگاه کتاب در بین کودکان و نوجوانان در برنامه ریزی‌های سال ۱۴۰۰ شد. 

وی همچنین از مراکز خواست ضمن مشارکت و تعامل با دستگاه‌ها  و نهادهای فرهنگی از ظرفیت‌های موجود بهره ببرند. 

در ادامه این نشست یک روزه مجازی کلیه کارشناسان و مسئولین واحدها در رابطه با فعالیت‌ها، مسائل و مشکلات مراکز بحث و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه در ادامه این نشست مجازی مسئولین مراکز فرهنگی هنری در حضور مدیرکل استان راهکارهای  تبلیغاتی پیشنهادی  خود را برای معرفی فعالیت‌های کانون را با توجه به شرایط شهرستان و مرکز خود بیان می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =