توسعه‎ فعالیت‌های کانون با اریه خدمات فرهنگی هنری در فضای مجازی

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه از توسعه‎ فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اریه خدمات فرهنگی هنری در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، نشست خبری محمد علی یزدان شناس، مدیر کل کانون با اصحاب رسانه با حضور عباس مهدوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران برگزار شد.

محمدعلی یزدان شناس در ابتدای این برنامه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه، نسبت به حمایت از برنامه‌های کانون و هم‌چنین همکاران خود در کانون؛ موفقیت‎‌های این مجموعه را مرهون تلاش آنان اعلام کرد و افزود: کانون پرورش فکری پس از شیوع بیماری کووید 19 در بهمن ماه سال گذشته اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی  با عنوان «پیک امید » کرد.

وی افزود:  این برنامه پیش از این در مناطق محروم و آسیب دیده از حوادث و بلایا برگزار می‌شد که در دوران کرونا به صورت مجازی در کل استان به اجرا درآمد.

برگزاری کارگاه های آموزشی با رویکرد مهارت‌های زندگی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه فلسفه وجودی برنامه‌های کانون براساس کشف استعداد و پرورش فکر در محور کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی شده است، گفت: هدف ما از برگزاری کارگاه‌های آموزشی این است که هنر خوب زندگی کردن را به گروه هدف بیاموزیم که در همین راستا برگزاری این کارگاه با رویکرد مهارت‌های زندگی صورت می‌گیرد.

وی به فعالیت گسترده نیروهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای دوران کرونا  در سامانه اطلاع رسانی  kpf.ir اشاره کرد و افزود: در طول این دوران کارگاه‌های عمومی و تخصصی به صورت برخط با حضور نیروهای کانون و هنرمندان ملی کشور برگزار شد.

یزدان‌شناس با بیان اینکه برنامه‌های کانون با توجه به شرایط معیشتی خانواده‌ها طراحی شد ، گفت: در طول دوران کرونا از تابستان سال جاری تاکنون 5هزار و 25 کارگاه‌های عمومی برگزار شد که 27هزار و 506 نفر در آن شرکت کردند که از این تعداد 19هزار و 149نفر دختر و 8هزار و 356نفر پسر بودند.

برنامه‌ریزی و ثبت نام  برگزاری کارگاه‌های تخصصی بهاره

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه ۶۵ کارگاه تخصصی از تابستان سال جاری، تاکنون برگزار شد که ۸۴۳ نفر در آن حضور داشتند، افزود: برنامه‌ریزی برگزاری  50 کارگاه  تخصصی بهاره هم صورت گرفت که در حال حاضر برخی کلاس‌ها تکمیل ظرفیت شده است.

یزدان شناس عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در سامانه آموزشی  kpf.ir را از خدمات این نهاد بیان کرد و ادامه داد: با همت نیروها تعداد اعضای کانون از  400 نفر به بیش از 1500 نفر افزایش یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان تغییر در نوع دسته بندی محصولات ، گفت: در دسته بندی جدید تقسیم بندی محصولات به گروه های نوزاد، نوگام، نوخوان، نونهال، نونگاه، نوجوان تغییر یافت.

راه اندازی 7 انجمن تخصصی در کانون

وی از بازنگری فعالیت های کانون  از 40 به 60 عنوان خبر داد که سبب افزایش فعالیت فرهنگی هنری شد و افزود: 7 انجمن  تخصصی  با حضور مربیان کانون و دعوت از دیگر هنرمندان و اساتید کشور در بخش‌های قصه گویی، نجوم، نمایش، سرود، عکاسی، شعر و داستان در کانون مازندران راه اندازی شد و مورد استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها قرار گرفت.

یزدان‌شناس تشکیل انجمن پویانمایی و محیط زیست، برگزاری دومین جشنواره پویانمایی" شار "  با هدف تحقق شعار مازندران پاک و حفاظت از محیط زیست و مهرواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی را از دستاوردهای دیگر کانون عنوان کرد که شروع به کار کرد.

رتبه سوم مازندران در ششمین جشنواره ملی اسباب بازی

کانون پرورش فکری به برگزاری ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با هدف تحقق شعار سال و کمک به برقراری ارتباط میان تولید کنندگان و سرمایه گذاران به صورت مجازی اشاره کرد که «صدیقه ورزدار » از استان مازندران موفق به کسب رتبه سوم در بخش رقابتی ویژه عروسک‌های ایرانی شد.

درخواست حمایت برای توسعه کتاب‌خانه سیار روستایی

وی از پیشنهاد اجرای طرح کتاب‌خانه سیار روستایی در سطح استان خبر داد که در حال پیگیری از سوی استانداری مازندران است و افزود: در این طرح هر کتاب‌خانه سیاراجرای فعالیت فرهنگی و هنری در 20 روستا را تحت پوشش خود قرار می دهد که کودکان و نوجوانان می توانند از آن بهره مند شوند.

یزدان‌شناس بر اهمیت اجرای طرح کتاب‌خانه سیار روستایی در استان تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به ارزان بودن ارایه خدمات فرهنگی و هنری خواستار حمایت مسئولان استانی برای فراهم آوردن منابع مالی اجرای آن هستیم.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست از برگزیده ششمین جشنواره ملی اسباب بازی و اصحاب رسانه استان تقدیر شد.

برای دیدن عکس‌های این برنامه روی همین لینک کلیک نمایید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =