آیین اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی قصه عاشقان برگزار شد

طی مراسمی با حضور مدیر ستاد اقامه نماز و مدیر کل کانون خراسان جنوبی آیین اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی نماز با عنوان «قصه عاشقان»، برگرفته از نماز در وصیت نامه و سیره شهدا برگزار و برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان در این مراسم که همزمان با ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار شد طی سخنانی، هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی کودکان نوجوانان با نماز و کتاب‌خوانی و همچنین تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی دانست.

وی افزود: در این مسابقه که همزمان با ایام دهه فجر با مشارکت کانون و ستاد اقامه نماز استان برگزار شد و مورد استقبال کودکان ونوجوانان قرار گرفت بیش از ۱۴۷۷ نفر شرکت کردند که از این بین ۲۲ نفر به قید قرعه به عنوان برگزیده انتخاب و جوایزی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

مدیر کل کانون استان با معرفی مراکز، کانون در شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سربیشه به عنوان سه مرکز برگزیده در حوزه فعالیت‌های نماز اظهار داشت: در تمامی مراکز کانون فعالیت‌های غیر مستقیم فرهنگی، هنری و ادبی  برنامه های زیادی در حوزه نماز برگزار می کنند و بر این باور هستیم که این فعالیت‌ها عمیق و اثر گذار هستند.

وی ضمن تشکر از همراهی مجموعه ستاد اقامه نماز در انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه نمار ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در جهت پرورش نسل کودک و نوجوان همراه با ارزش‌های اسلامی  بیش از پیش تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز بیان فلسفه نماز را برای کودکان ونوجوانان لازم دانست و گفت: فلسفه نماز می تواند جذابیت‌ها و شیرینی نماز را نمایان کند.

وی با اشاره به کتاب قصه عاشقان افزود: خلاصه این کتاب را می توان در نماز شیهد حاج قاسم سلیمانی روی خاکریزهای مقابله با داعش و قنوت زیبای شهید صیاد شیرازی در سخت ترین شرایط دید.

کمیلی آرامش شهدا در سخت ترین شرایط جنگ را ناشی از ذکر خدا دانست و گفت:  کودکان ونوجوانان ما باید بدانند برای آرامش نیاز به نماز داریم و خداوند بعد از این آرامش عبودیت و بندگی و عنایات خودرا متوجه آنان خواهد کرد.

وی  در پایان اظهار داشت: یاد خدا با نماز تحقق پیدا می کند و آرامش درونی با یاد خدا حاصل می شود.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم  که با حضور مجازی مربیان مراکز کانون در سطح استان و همچنین پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام کانون استان برگزار شد، قرعه کشی مسابقه کتاب‌خوانی نماز «قصه عاشقان» برگزار و ۲۲ برگزیده این مسابقه معرفی شدند.

برای مشاهده لیست برگزیدگان این مسابقه اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =