از سازندگان شیرازی عروسک‌های برگزیده ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون فارس تقدیر شد

ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی در تارنمای irantoyfestival.ir برگزار شد و دو شیرازی، مقام اول و دوم بخش عروسک را به خود اختصاص دادند.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، داوران بخش عروسک جشنواره شامل آیدین مهدیزاده، فرزانه بابایی و نیلوفر جلیلوند، لوح تقدیر، تندیس ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه اول برترین عروسک ایرانی را به خاطر کیفیت عالی تولید، طراحی و اصالت ایرانی، نگاه ویژه به استفاده از مواد و عنصر روایت به عروسک‌های «خانواده کلوچه، بزبزقندی و گندم» از نشان «گیسو» اهدا کردند.

همچنین لوح تقدیر جشنواره، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه دوم این بخش به خاطر آزادی عمل کودک در حین بازی، کیفیت ویژه تولید و قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه، به عروسک «نوزاد» ازمجموعه «پویا و پونه» اختصاص یافت.

این جشنواره هر سال در تهران برگزار و از صاحبان آثار برتر تجلیل می‌شد که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه، به‌صورت مجازی و فرآیندی و در چند مرحله به‌شکل گام به گام برگزار و جوایز برگزیدگان استانی به اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها ارسال شد تا به برگزیدگان اهدا شود.

بر این اساس وحیده‌سادات موسوی از نشان گیسو و رؤیا منوچهری از مجموعه «پویا و پونه» با حضور در کانون فارس و طی مراسمی با حضور سرپرست و مسوولان کانون فارس، هدیه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره ملی جشنواره اسباب‌بازی را دریافت کردند.

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در این مراسم گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی با «شعار آینده را باید ساخت» برگزار شد تا از این صنعت بزرگ و مدرن و  صاحبان آثار برتر حمایت و تجلیل شود. به گفته‌ی کامرانی در کشور ایران بیش از هشتاد درصد اسباب‌بازی‌ها وارداتی است. او گفت: هر چند مخالف ورود اسباب‌بازی‌های جهانی ارزشمند، ایمن و هم‌سو با تربیت ایرانی اسلامی نیستیم اما هدف بسیاری از کشورهای تولیدکننده، منفعت‌طلبی و یا غرض‌ورزی است و همین مهم، لزوم توجه ویژه به صنعت- هنر اسباب‌بازی در کشور را یادآور می‌شود.

سرپرست کانون فارس در ادامه گفت: اسباب‌بازی یکی از ابزار تربیت و پرورش کودک است و تنها برای سرگرمی استفاده نمی‌شود بلکه هدف بزرگ‌تر از تولید اسباب‌بازی، باید غنی کردن اوقات کودکان و نوجوانان باشد تا آن‌ها را از نظر ذهنی به تکاپو وادار کند.  

ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف تحقق اهداف والای جشنواره از رهگذر کمک به سازماندهی صنعت اسباب‌بازی، توسعه و ترویج کاربردها و کارکردهای بازی و اسباب‌بازی و تقویت ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه اسباب‌بازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =