برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

دومین جلسه کمیته کودک و نوجوانان کنگره 3535 شهید استان که با حضور اعضای جلسه در محل دبیرخانه ستاد کنگره برگزار شد بر لزوم اجرای برنامه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان برای بالا بردن و تروج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ دومین جلسه کمیته کودک و نوجوانان کنگره 3535 شهید استان که با حضور علیرضا نوری مدیر کل کانون پرورش فکری و مسئول کمیته کودک و نوجوان و  سرهنگ سید شمس‌الدین موسوی معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان و دبیر ستاد کنگره 3535 شهید و اعضای کمیته که متشکل از ادارات کل بنیاد شهید، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری در محل دبیرخانه ستاد کنگره برگزار و بر لزوم اجرای برنامه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان برای بالا بردن و تروج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.

علیرضا نوری مسئول کمیته کودک و نوجوان در ابتدای این جلسه ضمن یادآوری این موضوع که کنگره 3535 شهید استان متشکل از 19 کمیته فعال می‌باشد و انجام فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان بر عهده کانون پرورش فکری و اعضای این کمیته نهاده شده است گفت: کانون در بازه زمانی 6 ماهه جلسات متعددی را در داخل کانون با حضور اعضا و مربیان و کارشناسان خود برگزار کرده است.

مدیر کل کانون ضمن تقدیر از توجه اعضای کمیته به مصوبات جلسه گذشته بر لزوم برنامه‌ریزی‌های منسجم در سازمان‌های عضو کمیته اشاره کرد و تاکید داشت: با برگزاری جلسات داخلی به یک انسجام کلی در برنامه‌ریزی و زمانبندی برنامه‌ها برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان خواهید رسید.

سید شمس‌الدین موسوی معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان و دبیر ستاد کنگره 3535 شهید ضمن قدردانی از توجه ویژه کانون پرورش فکری و اعضای جلسه به کمیته کودک و نوجوان کنگره بر ماهیت و اولویت اهداف شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: اگر به زندگی این عزیزان و وصایای آنها دقت کنید پی به اهداف تربیتی آنها خواهد برد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب موجود در استان‌ گفت: باید تلاش کنیم کارها به سرانجام برسد و با هم‌افزایی و هماهنگی شاهد تعالی کار باشیم. نگاه ما به ظرفیت‌ها، نگاهی استانی است و برای کمک به کمیته‌ها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

در این جلسه هر کدام از اعضای حاضر که از نمایندگان تام الاختیار ادارات استان بودند نقطه نظرات خود را در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های اعلام نمودند و برنامه‌های خاص مجموعه خود را در حوزه کودک و نوجوان به دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان ارائه نمود .

در پایان اعضای کمیته کودک و نوجوانان کنگره 3535 شهید استان از محل دبیرخانه کنگره، طریقه مستند سازی آثار شهدا و همچنین موزه‌ی آن بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =