کد خبر: 304190
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
نامه‌ای از آن روزها

دانش‌آموزان منطقه سیس‌آباد مشهد در طرح مکاتبه‌ای «نامه‌ای از آن روزها» شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی: مرکز آفرینش‌های ادبی در دو بخش حضوری و مکاتبه‌ای فعالیت دارد. در بخش مکاتبه‌ای تلاش است تا اعضای محروم از کتابخانه و یا مربی متخصص را به صورت مکاتبه‌ای تحت پوشش و هدایت خود در آورد. به همین بهانه و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، طرح «نامه‌ای از آن روزها» اجرا شد.

عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: نامه‌ای با محوریت وطن دوستی و یادآوری فداکاری بزرگان و قهرمانان این کشور تنظیم و در اختیار اعضا قرار گرفت.

وی دادامه داد: همچنین این طرح در اختیار اعضای سیس‌آباد قرار گرفت که به تازگی به جمع اعضای مکاتبه‌ای راه یافته‌اند. معارفه این اعضا از طریق کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری (منطقه سیس‌آباد) انجام شد. طی نشست مشترک کارشناس مکاتبه‌ای استان، کارشناس فرهنگی واحد کتابخانه‌های پستی و سیار با خانم عزیزه فرشکاران کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری محله سیس‌آباد انجام و مقرر شد خدمات فرهنگی ادبی به این اعضا انجام شود.

کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان گفت: براساس همین توافق کارشناس مکاتبه‌ای در نشست مجازی اعضای سیس‌آباد شرکت کرد. در این نشست، کتاب «آتش و دریا» برای اعضا خوانده و درباره وطن‌دوستی و عشق به وطن و فداکاران و قهرمانان این مرز و بوم صحبت شد. در ادامه طرح «نامه‌ای از آن روزها» عنوان و اعضا طرح را نوشتند.

عزت صدیقی لویه افزود: با دریافت پاسخ این آثار، اعضا علاوه بر دریافت شماره عضویت بخش مکاتبه‌ای، از حمایت‌های فرهنگی همانند ارسال کتاب برخوردار می‌شوند.

لازم به توضیح است بخش مکاتبه‌ای بیش از سیصد عضو دارد. اغلب اعضای مکاتبه‌ای از مناطق حاشیه شهر، روستاها و یا مناطقی هستند که به کتابخانه‌های کانون دسترسی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =