بهره گیری از ظرفیت حوزه برای غنای فعالیت های کانون پرورش فکری  قم

فرماندار قم با اشاره به اینکه برخی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم مانند قصه گویی به فضای مجازی کشانده شده است، گفت: کانون بهترین افراد را برای قصه گویی دارد و از ظرفیت حوزه و دانشگاه نیز در این مسیر باید استفاده شود تا قصه گویی دینی در فضای مجازی با قدرت شکل بگیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان استان قم،نشست صمیمی با حضور سید مرتضی حیدری فرماندار قم، و حامد حجتی مدیرکل کانون کودکان و نوجوانان استان قم ،سید مهدی نور موسوی مدیر کانون زبان ایران و کارشناسان کانون پرورش فکری قم در روز دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹ در ستاد مرکزی صورت گرفت .

دکتر سید مرتضی حیدری در جمع مدیران کانون پرورش فکری و کانون زبان به همراه کارشناسان با اشاره به اینکه حضور در این کانون و کار برای کودکان و نوجوانان لذتی است که پایان ندارد، اظهار کرد: خیلی از مربیان کانون برای بعد مالی در آن فعالیت نمی‌کنند؛ بلکه کارشان دلی، از روی ایمان، اعتقاد و عشق است و از قدیم نیز کار در کانون پرورش فکری همین‌طور بوده است.

وی با اشاره به اینکه با مرور زمان و گسترش تکنولوژی و فضای مجازی کارهای کانون نیز باید در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا شود، گفت: شیوع کرونا به زندگی و پیشرفت فضای مجازی سرعت بخشید و ما وظیفه‌داریم در این شرایط با سرعت برنامه‌ریزی کرده و با فضای روز پیش برویم تا بتوانیم مخاطبان خود را حفظ کنیم. 

فرماندار قم با اشاره به اینکه فرصت‌های نابی در قم برای همکاری و تعامل وجود دارد که در استان‌های دیگر نیست، گفت: جامعه المصطفی و مراکز اینچنینی خوبی در قم وجود دارند که می توان با آنها تفاهم کرد و کودکان و نوجوانان را چه به صورت حضوری یا در فضای مجازی تحت آموزش ها و برنامه های فرهنگی و هنری قرار داد و محصولات کانون را به آنها عرضه کرد.

دکتر حیدری با تأکید بر اینکه برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید از فکر، اندیشه، خلاقیت و ابتکار هنرمندان و صاحب‌نظران استان بهره گرفت، ابزار کرد: قریب به ۵۰ سال بر روی قالب کانون کارشده و بستر، بسیار مناسب است و امروز باید برای ارتقاء آن از فضای مجازی و فنّاوری‌های روز بهره گرفت تا ظرفیت‌های فعالیت در کانون به‌روز و کارآمدتر شود.

وی با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌های کانون مانند قصه‌گویی به فضای مجازی کشانده شده است، گفت: کانون بهترین افراد را برای قصه‌گویی دارد و از ظرفیت حوزه و دانشگاه نیز در این مسیر باید استفاده شود تا قصه‌گویی دینی در فضای مجازی باقدرت شکل بگیرد.

فرماندار قم افزود: تولید قصه، تئاتر و پویانمایی در حوزه دین مطالبه از قم است و کانون می‌تواند در این مسیر حرکت کند و تولید در این موضوع چه ازنظر بعد فرهنگی و چه اقتصادی می‌تواند اثرات خوبی را برای کانون داشته باشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فضای فیزیکی کانون نیز در کشور کم‌نظیر است و باید از این نعمت استفاده مطلوب شود، خاطرنشان کرد:  ازنظر بودجه و اعتبارات نیز تمام تلاش را خواهیم کرد که بودجه‌های کانون پرداخت شود، امیدواریم با تلاش شما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قم به جایگاه اصلی خود برسانید.

مرتضی حیدری در سال‌های گذشته یکی از مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و سابقه مدیریت کانون در استان کردستان، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی، اداره بازرگانی و اداره آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =