فراخوان مهرواره ادبی «کرونا را شوت کن» منتشر شد

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی به بهانه طرح «کوچ» مهرواره‌ ادبی «کرونا را شوت کن» برگزار می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی:  یک روز شاد و پرتحرک، ورزش در ایام قرنطینه، ورزش دسته جمعی در روزهای کرونایی موضوعات پیشنهادی این مهرواره است.

سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی استان در توضیح این مهرواره گفت: رخداد کرونا در جهان برای مردم همه‌ی کشورها غیرمنتظره و ناخوشایند بود. حضور پرخطر و تهدید کننده ویروس کوید ۱۹ شکل عادی و جریان مرسوم زندگی را به کلی تغییر داد. فرآیند یادگیری و نحوه آموزش و پرورش دانش‌آموزان نیز با این تغییر و تحولات مواجه شد. یکی از ده‌ها معضلی که استفاده از آموزش مجازی به همراه داشته است، مشکل بی‌تحرکی و افزایش وزن بچه‌ها در کلاس‌های خانگی است.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای دانش‌آموزان به اجرا در آمده است.

به همین منظور آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز با حمایت از این طرح، فراخوان استانی مهرواره ادبی «کرونا را شوت کن!» را منتشر کرده است تا گامی کوچک در راستای حفظ سلامتی اعضاء کودک و نوجوان خود و دانش‌آموزان عزیز بردارد. این مهرواره در قالب‌های ادبی داستان، خاطره‌نویسی، قطعه ادبی و در گروه‌های سنی کودک و نوجوان ارائه شده است.

سلامی‌راد افزود: این طرح با هدف ترویج روحیه نشاط و شادمانی و امید، تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک و پویایی، توجه به محیط و اتفاقات پیرامون، ارتقاء‌ سطح آگاهی اعضا نسبت به خطرات کم‌تحرکی و آشنایی با عوارض چاقی اجرا شد. مهلت ارسال آثار هجدهم فروردین ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی بهداشت و اختتامیه و اعلام نتایج دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =