کد خبر: 304278
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
انجمن ادبی مهتاب تربت حیدریه برگزار شد

انجمن شعر کودک کیانوش تربت حیدریه، پذیرای اعضای انجمن ادبی شاعران نوجوان مهتاب بود. این انجمن در ۹ اسفند۱۳۹۹ با حضور سید علی موسوی شاعر، استاد دانشگاه و مسئول انجمن شعر کودک کیانوش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی: در این روز نقد و بررسی ۵ اثر از اعضای انجمن با توضیحات سید علی موسوی درباره شعر کودک و ویژگی‌های آن همراه شد.

کارشناس میهمان انجمن ضمن ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های شعر کودک گفت: شعر کودک باید بر یک وزن عروضی و کوتاه سروده شود. نام آواها نقش موثری در شعر کودک به ویژه خردسال دارد و به وزن و ریتم شعر کمک می‌کند. آنچه حائز اهمیت است این است که شعر باید برای کودک و خاص او سروده شود.

مسئول انجمن شعر کودک کیانوش به شاعران توصیه کرد که شعر کودک را جدی بگیرند و آن را بخوانند چرا که به روان شدن شعرشان کمک می‌کند؛ او همچنین درباره موسیقی، اشکالات قافیه، روایت و قصه در شعر کودک، مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه زینب نجفی عضو ارشد انجمن شاعران نوجوان مهتاب تربت حیدریه به نقد و بررسی کتاب شعر «یک قاچ هندوانه» پرداخت.

پایان بخش برنامه بداهه‌سرایی اعضا با موضوع «باران» و اشتراک سروده‌ها بود.

لازم به توضیح است، ناهید ترشیزی مربی ادبی تربت حیدریه در تربیت و هدایت اعضا نقش و تأثیر به‌سزایی داشته است. این انجمن با حضور ۸ عضو شاعر تربت حیدریه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =