تولید فیلم «یدو» باعث افتخار کانون و آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش در آیین تقدیر از دست‌اندرکاران و عوامل تولید فیلم یدو، این فیلم باشکوه را افتخاری برای کانون و وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حاجی‌میرزایی در این آیین که شامگاه روز ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در تهران و با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: دنیای ما تکاپوی گسترده‌ای برای انتقال از ضعف به توانایی، از حاشیه‌نشینی به متن، از انفعال به فعالیت و تمام این‌ها در گرو یادگیری است و زبان هنر رساترین زبان برای انتقال مفاهیم و آماده کردن افراد برای پیدا کردن درک روشن‌تری از خود و توانایی برای ایفای شایسته‌تر نقش‌ها و مسوولیت‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: تصور من این است آن مقدار که رمان‌ها، فیلم‌ها و عرصه جذاب و خلاقانه هنر توانسته روح و روان انسان را صفا و توانایی‌هایش را توسعه دهد شاید خیلی از ابزارهای دیگر این قابلیت را نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: تماشاگران از این فیلم برای یادگیری و زندگی بهره گیرند و برای آینده آن‌ها موثر باشد. حاجی میرزایی هم‌چنین خاطرنشان کرد  امروز هیچ چیزی، کارکردی غیر از یادگیری و آموزش ندارد ممکن است این فراگیری صحیح و یا غلط باشد.

وی با بیان این‌که هدف نهایی، تربیت است اظهار داشت: تمام لحظه‌ها آمیخته‌ی اصلی‌ترین عنصر زندگی انسان‌ها یعنی یادگیری برای ایفای نقش، پیدا کردن خود و کمک به راحت‌تر طی‌کردن این عرصه پررمز و راز است.

وزیر آموزش و پرورش  در این آیین ادامه داد تمام این‌ها برای این است که به انسان کمک کند که حال خوب و زندگی بهتری داشته باشد و اگر فیلم می‌تواند حال ما را بهتر کند یا نگاه ما را با حساسیت بیشتری نسبت به پیرامون برای عمیق‌تر  دیدن برانگیزد، موفقیت بزرگی است.

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون نیز در این آیین در سخنانی گفت: رسالت تصویر امروز در دنیا فراتر از اوقات فراغت است و به‌عنوان بهترین ابزار آموزشی از آن یاد می‌کنند.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان، خرید فیلم‌های تربیتی کمک درسی برای آموزش بچه‌ها را در دستور کار خود دارند چنان‌که یک شرکت فرانسوی که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد، تاکنون بیش از ۲۰ عنوان از فیلم‌های کانون را برای این منظور خریداری کرده است.

معاون تولید کانون اضافه کرد: فیلم «یدو» می‌تواند یکی از فیلم‌هایی باشد که درکنار سرفصل‌های آموزشی در مقطع‌های مختلف جایگزین درس شود و گذشت، فداکاری، ایثار و هر آن‌چه برای بقای ما لازم است را آموزش دهد.

او در ادامه اظهار داشت: فیلم سینمایی «یدو» از تولیدات کانون است که در سال ۱۳۹۸ پیش تولید آن شروع، از اسفند کلید خورد و فیلم‌برداری آن تا تیر ۱۳۹۹ به‌طول انجامید.

کریمی‌صارمی هم‌چنین خاطر نشان کرد: در شرایط‌ سخت کرونا که بسیاری از طرح‌های کشور متوقف شد سازندگان این فیلم کار را زمین نگذاشتند و آن را به پایان رساندند و در اولین حضور ملی خود در جشنواره فجر امسال توانست نامزد ۱۳ جایزه شود و در نهایت ۵ تندیس بلورین و یک دیپلم افتخار بگیرد.

او در پایان با اشاره به این‌که حال این روزهای سینمای کانون خوب است و در حال ساخت دو فیلم سینمایی، دو سریال و بیست فیلم کوتاه هستیم اظهار امیدواری کرد: این اثر سینمایی بتواند در جشنواره‌های فیلم کودکان نیز درخشش خوبی داشته باشد.

محمدرضا مصباح تهیه کننده فیلم «یدو» نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل و مسوولان کانون گفت: این فیلم حاصل تلاش گروهی سخت‌کوش از هنرمندان کشور است که در شرایطی طاقت‌فرسا و دمای نزدیک به ۶۰ درجه بالای صفر تابستان گرم جنوب این فیلم را تولید کردند و من به نمایندگی از آن‌ها امروز این‌جا حضور دارم.

وی افزود من کمترین سهم را در این اثر داشتم اما همکارانم سنگ تمام گذاشتند و امروز جا دارد در حضور وزیر آموزش و پرورش از مجموعه کانون به خاطر همراهی و حمایت‌های‌شان قدردانی ‌کنم.

مصباح با اشاره به این‌که کانون نشان خوشنامی در کشور است یادآور شد: این افتخار برای ما حاصل شد که با توجه به شرایط سخت کشور از نظر مالی و اجرایی تحت حمایت این نشان خوشنام فیلم را بسازیم.

مرتضی نجفی فیلم‌بردار «یدو» نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خانه دوم خود دانست و از همکاری با این مجموعه در ساخت فیلم ابراز خرسندی کرد.

مهدی جعفری کارگردان فیلم «یدو» نیز در این آیین ضمن قدردانی از کانون گفت: ما همه دست پرورده یک فرهنگ هستیم که با آن بزرگ شده‌ایم، همه ما زمانی کودک بودیم و امروز باید تلاش کنیم این عرصه را تنها رها نکنیم.

وی افزود شاید یکی از دلایلی که در این عرصه کمتر کاری صورت می‌گیرد آشفتگی است که در عرصه سینما وجود دارد اما برای ماندن در این عرصه نیاز به همت و البته حمایت مالی است.

جعفری ادامه داد امروز کار در سینما به طور کلی کار سختی است و امیدواریم این آشفتگی سامان بگیرد چرا که حیف است کودکان این سرزمین از آثاری که بتواند هویت ملی و بویی از فرهنگ ما داشته باشد بهره‌ای نداشته‌باشند.

تماشای فیلم «یدو» تازه‌ترین تولید سینمایی مشترک کانون و بنیاد سینمایی فارابی به کارگردانی مهدی جعفری که در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر موفق به دریاف شش جایزه در بخش‌های مختلف شد، پایان‌بخش برنامه‌های محسن حاجی میرزایی در کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =