کد خبر: 304473
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
مسئول جدید حراست اداره کل کانون استان هرمزگان منصوب شد

جلسه معارفه مسئول حراست با حضور مدیرکل کانون هرمزگان، مدیرکل حراست استان، کارشناس مسئول هماهنگی امور استان های دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور، کارشناسان، کارکنان و مسئولین مراکز بندرعباس و کانون زبان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، مراسم معارفه‌ مسئول جدید حراست کانون روز شنبه 21 فروردین ماه در محل اداره کل کانون استان برگزار و "مهدی فرزان فر" به عنوان مسئول حراست کانون استان منصوب شد.

 این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم  به مهمانان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فعالیت‌های کانون و مربیان، نقش مربیان در دوران شیوع کرونا را بسیار خطیر دانستند.

پشتکوهی در ادامه ضمن تبریک به مسئول حراست کانون استان گفت: با توجه به شرایط موجود و فعالیت‌های مجازی بسیار خرسندیم که مسئول حراست ما اشراف کامل به حوزه فناوری اطلاعات دارند و در این برهه خطیر با حضور ایشان در مجموعه‌ی کانون ان شاءالله شاهد تعالی هر چه بهتر فرهنگ کودکان و نوجوانان استان باشیم.

در ادامه مدیرکل حراست استان هرمزگان ضمن تبریک اعیاد گذشته و تقدیر از زحمات دو ساله علی قاسمی مسئول سابق حراست کانون استان، به وظایف حراست‌ها در مجموعه‌های اداری اشاره کرد و با بیان انتظارات خود از حراست ها، خودمراقبتی و صیانت از نیروی انسانی را از وظایف مهم مسئول حراست استان دانست و گفت؛ حفاظت از پرسنل مجموعه از مهمترین وظایفی است که حراست‌ها باید به آن توجه داشته باشند. 

وی با اشاره به ده شاخصه مهم دوری از تکبر و فخرفروشی، گشاده‌رویی، محبت به مردم، مهربانی، انتقادپذیری، عامل بودن به تربیت اسلامی، برخورد عادلانه، رعایت قانون و مقررات، کار جهادی، تلاش مجدانه در کار و رعایت انصاف در کار، همگان را به رعایت این موارد دعوت کرد.

مدیرکل حراست استان در ادامه خواستار لزوم رعایت قوانین، بررسی نقاط آسیب‌پذیر دستگاه، تعامل با مدیریت دستگاه و سعی در حفظ بیت‌المال شد و برای مسئول حراست جدید استان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این مراسم مجید آرایی کارشناس مسئول هماهنگی امور استان‌های دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور، ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدا و روح پرفتوح امام شهدا، بیست و دومین سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت و ضمن تشکر از زحمات مدیرکل محترم و مجموعه همکاران کانون در اقصی نقاط استان گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که به بنده فرصت حضور در جمع کارکنان محترم کانون استان را به نمایندگی از دفتر مرکزی حراست عطا فرمود.

آرایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی آغاز سال ۱۴۰۰ که در واقع نقشه راه کشور در سال جاری است، بحث "ایران قوی" را مطرح فرمودند، گفت؛ تنها راه مقابله با دشمنی و دشمنان در واقع قوی شدن ایران عزیزمان در عرصه های مختلف است. مجید آرایی با اشاره به شعر "برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ضعیف پامال است" ادامه داد؛ ایران قوی مولفه ها و شاخصه هایی دارد که یکی از مهم ترین مولفه های آن وجود اسلام عزیز و فرهنگ اصیل اهل‌بیت عصمت و طهارت در کشور عزیزمان به عنوان تنها کشور شیعه جهان است. ایشان دومین مولفه قوی بودن ایران اسلامی را تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دانست و گفت؛ حضرت امام راحل عظیم الشان فرمودند؛ "اگر می‌خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید."

کارشناس مسئول هماهنگی امور استان‌های دفتر مرکزی حراست کانون کشور سومین مولفه ایران قوی را فرهنگ دانست و با اشاره به اینکه ایران قوی در فرآیند فرهنگ قوی حاصل می شود، بیان کرد؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پرورش افراد و عناصر مومن و متعهد برای آینده ایران اسلامی می تواند نقش بسزایی را در عرصه فرهنگ ایفا نماید و ما افتخار می کنیم که به عنوان سربازان فرهنگی در این عرصه خدمت می کنیم.

آرایی با بیان اینکه یکی دیگر از راه های مهم قوی شدن ایران، مشارکت و حضور مردم عزیزمان در صحنه های مختلف انقلابی است، گفت؛ انتخابات بسیار مهمی در خرداد ماه سال جاری در کشورمان برگزار می شود که همه ما وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری در انتخابات  تلاش نماییم چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات مظهر مردمسالاری دینی و نمایشگاه عظیم دموکراسی در کشور است. 

 کارشناس مسئول هماهنگی امور استانها با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های دیگر ایران قوی، وجود امنیت است، با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال و با ذکر احادیثی گهربار از پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) افزود؛ علیرغم اینکه کشور ما در منطقه بی‌ثباتی قرار گرفته است اما به یمن وجود نهادهای امنیتی مقتدر، دستاوردهای امنیتی بسیار مهمی در طول بیش از چهار دهه از حیات طیبه خویش بدست آورده است.

 آرایی با بیان اینکه حفظ امنیت در محیط های اداری بر عهده حراست‌ها گذاشته شده است، گفت؛ یک سازمان زمانی می‌تواند مسیر رشد و تعالی خود را به نحو احسن طی نماید که همه اجزای آن فعالیت‌های همسو با اهداف سازمان ارایه نمایند و پیگیری اهداف سازمان از جمله وظایف یک مدیر است اما موفقیت هر مدیر در این امر مستلزم وجود امنیت در جهات مختلف است که ایجاد این امنیت در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری بر عهده حراست‌ها گذاشته شده است.

کارشناس مسئول هماهنگی امور استان های دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور در ادامه به بیان انتظارات از مسئول حراست کانون پرداخت و گفت؛ آشنایی با اهداف کانون و هماهنگی با مدیرکل محترم برای پیشبرد آن، تاکید بر تفکر پیشگیری بجای مچ گیری، آموزش کارکنان در مورد نقاط آسیب پذیر و کسب اعتماد مدیرکل و کلیه همکاران از وظایف اساسی همکاران عزیز  حراست در کانون است.

آرایی در بخش پایانی صحبت‌های خویش، کلان نگر بودن، خوش برخورد بودن، فعال بودن، قدرت تحلیل گری و صبور بودن را از دیگر وظایف خطیر مسئول حراست کانون برشمرد.

در ادامه این مراسم، حکم انتصاب مهدی فرزان فر قرائت و به ایشان تقدیم نمود.

شایان ذکر است علی قاسمی  از سال ۹۷  تا مهرماه ۹۹ در سمت حراست کانون استان فعالیت نمود و از فروردین ماه ۱۴۰۰ مهدی فرزان فر که پیش از این کارشناسی فناوری اطلاعات کانون استان را بر عهده داشت، به جای ایشان  به عنوان مسئول حراست اداره کل کانون پرورش فکری کانون استان منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =