اولین جلسه شورای فرهنگی سال ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری آذربایجان غربی برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی سال ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی صبح روز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ با دو دستور جلسه در کتابخانه‌ مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این نشست با دو دستور جلسه‌ی بررسی شیوه نامه‌ی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی و بررسی نحوه‌ی فعالیت انجمن های ادبی و هنری در ف صل بهار برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این جلسه گفت: بر اساس فراخوان منتشر شده، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده ساختنی است» به صورت مجازی برگزار خواهد شد، محورهای موضوعی این دوره عبارتند از: امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) که علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

جواد زاهدی افزود: فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و مرحله پایانی آن در آذر امسال و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

وی قصه‌گویی را یکی از مهمترین فعالیت های کانون در انتقال مضامین آموزنده و مفاهیم اخلاقی به کودکان و نوجوانان و تجربه‌ی بیست و سه ساله‌ی کانون در برگزاری جشنواره قصه گویی را نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی عنوان کرد.

زاهدی در خصوص دستور دوم جلسه تصریح کرد: تجربه ی چهار دوره برگزاری کارگاه های برخط نشان داده است که تأثیر نظارت گام به گام بر نحوه‌ی برگزاری کارگاه های برخط تخصصی و عمومی توسط کارشناسان ستاد استانی کانون همواره در ارتقاء کیفیت و پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مخاطبان حائز اهمیت است.

زهرا آبسوران معاون فرهنگی کانون استان در ادامه‌ی این جلسه گفت: با افزوده شدن دو بخش قصه‌گوی برتر و پادکست به بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی، فضای گسترده تری برای علاقه‌مندان فراهم شده است تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت، توانمندی های خود را در حوزه‌ی قصه و قصه گویی عرضه کنند.

کارشناس مسئول فرهنگی، ادبی و هنری کانون استان در ادامه این جلسه به تشریح شیوه نامه‌ی بیست و سومین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی پرداخت.

طیبه طاحونی گفت: بخش ملی این جشنواره شامل اجرای زنده‌ (مجازی) قصه‌گویی از سوی دختران و پسران (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در سه بخش «قصه‌هایی برای کودکان»، «قصه‌هایی برای نوجوانان» و «قصه‌هایی برای بزرگسالان» و بخش بین‌الملل شامل رقابت صحنه‌ای (مجازی) قصه‌گویان برگزیده‌ی ۲۲ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی یا بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه‌گویان منتخب سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته و با تغییراتی جزیی برگزار خواهد شد.

 ارائه گزارش نحوه‌ی فعالیت انجمن های ادبی و هنری در فصل بهار توسط کارشناسان ادبی و هنری کانون استان پایان بخش این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =