کد خبر: 304501
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
بازدید 76
نشست نجومی شصتمین سالگرد حضور انسان در مدار زمین برگزار شد

به همت واحد نجوم کانون البرز، نشست نجومی شصتمین سالگرد حضور انسان در مدار زمین برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک مسوول انجمن نجوم کانون البرز در این نشست در خصوص «شب یوری» و علت نام‌گذاری آن  و حضور ۱۰۸ دقیقه‌ای یوری گاگارین فضانورد روسی در مدار زمین در چنین تاریخی در۱۲ آوریل شصت سال پیش که به عنوان  روز فضانورد نامیده شده است و آغاز عصر سفرهای فضایی بوده مطالبی را عنوان کرد.

این کارشناس نجوم در ادامه در خصوص سرگذشت گاگارین، فضا نورد روسی و موقعیت ساده و معمولی خانوادگی وی و تاثیر جنگ جهانی دوم بر زندگی وی و علاقه شخصی او به فضانوردی و تلاش‌های بی وقفه‌اش در زمینه ساخت فضاپیماهای مدل و  مطالعه زیاد کتاب‌های علمی و تخیلی سخن گفت و فیلم کوتاهی از گاگارین و پروازهای آزمایشی و حضور وی در مدار زمین برای مخاطبان پخش کرد.

محسن رشیدی، عضو فعال انجمن نجوم کانون البرز نیز در خصوص بالگرد انجینو ئیتی ناسا ویژگی‌ها و مامورت‌های آن از جمله جستجوی نشانه‌های حیات و نقشه برداری از سطح مریخ،  محل قرار گرفتن این بالگرد در مریخ  و برنامه پیش بینی شده پرواز  و لغو آن به علت نقص زمان سنج ناظر آن مطالبی را عنوان کرد. و فیلم ورود سفینه و شبیه‌سازی پرواز آن را به نمایش گذاشت.

این عضو در خصوص ماموریت‌های شرکت‌های مهم فضایی در سال گذشته میلادی از جمله ماموریت  کرو دراگون ، موشک فالکون حامل کرو دراگون،سفینه استار شیپ،  ماهواره المصباح امل امارات و پرتاب سفینه تیان ون وان چینی  به مریخ و ماموریت برنامه اکتشاف مریخ ناسا  و برخی ابزارها و تجهیزات سفینه‌ها و تازه های نجوم توضیحاتی را همراه با نمایش تصاویر مربوطه ارایه داد.

لازم به توضیح است که این نشست شامگاه دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ در گروه مجازی انجمن نجوم کانون البرز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =