مدیرکل کانون  با مدیر کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان دیداد کرد

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با محمود حاجی محمود حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این دیدار به تشریح برنامه‌های کانون در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: برنامه‌های مراکز کانون با شیوع بیماری کرونا در بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی و در قالب فعالیت‌های عمومی و کارگاه‌های تخصصی برای بیش از ۴۵ هزار کودک و نوجوانان رده های سنی مختلف در سطح مراکز ثابت، سیا و پسنی استان در حال اجراست.

حمیدی به استاندارها و روند انتشار کتاب در کانون اشاره کرد و تقویت منابع کتاب‌خانه‌ها در بخش‌های کودک را با استفاده از منابع انتشارات کانون خواستار شد.

مدیر کل کانون استان با بیان اینکه فراخوان جشنواره  بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون منتشر شده است ابراز امیدواری کرد با ارسال این فراخوان به کتاب‌خانه‌های عمومی سطح استان زمینه اطلاع رسانی و حضور پرشور علاقه‌مندان در این رویداد بزرگ فرهنگی کانون فراهم شود.

محمود حاجی مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار  با اشاره به فعالیت حدود ۸۳ کتاب‌خانه در سطح استان تاکید کرد و افزود: کتاب‌خانه‌های عمومی یکی از دستگاه‌های اجرایی است که در تمام سال و بنا به موقعیت و نیاز منطقه از یک شیفت تا سه شیفت کاری ارائه خدمت دارد و در بسیاری از بخش ها و روستاها تنها مجموعه اداری و دستگاه فرهنگی فعال در طی سال می باشد.

حاجی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های متنوع از سوی معاون محترم توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ایجاد و فعالیت بخش کودک کتابخانه ها، فعالیت نهاد در این امر خطیر را متنوع و ارزنده توصیف کرد و کتاب‌خانه های عمومی را پایگاه مهمی برای اجرای اهداف فرهنگی کانون پرورش فکری در مناطق فاقد مکان دانست و در خصوص اجرای مسابقات، کارگاه‌های مختلف، قصه گویی، مهارت افزایی و ... به صورت مشترک اعلام آمادگی گرد.

در پایان این دیدار که رضا مجیدی کارشناس حراست اداره کل کانون مدیر کل استان را همراهی می کرد تعدادی از کتب انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدیر کل کتاب‌خانه های عمومی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =