انجمن نویسندگان نوجوان استان کردستان (رازاوه) فعالیت های خود را در سال جدید آغاز کرد

انجمن ادبی رازاوه با حضور نگین صدری زاده کارشناس ادبی کانون استان تهران نویسنده و پژوهشگر جوان اولین جلسه مجازی خود را در سال 1400 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، ورق میزنیم و به بیست و دومین نشست انجمن ادبی رازاوه می رسیم انجمنی که در آبانماه سال 1397با حضور اعضای ثابت و نوجوانان مشتاق قلم و نوشتن  فعالیت خود را با حضور حسین تولایی شاعر صاحب‌ سبک در عرصه ی کودک و نوجوان افتتاح شد و تا کنون میزبان مهمانی فرهیخته اندیشمند وصاحب قلم و خوش  ذوق و دلسوز برای کودک و نوجوان این مرزو بوم بوده است و الحق که همه ی این مهمانان چراغی بر سر راه اعضا ی انجمن ادبی  گذاشته اند که چون فانوسی در تاریکی (با نوری هر چند اندک به مقتضای زمان ) جهان داستان نویسی اعضا را روشنتر از قبل  گردانند .

 مهمان این نشست پایتخت نشین است و تحصیلات خودرا تا مقطع دکتری پیش برده است . او علاقه و پشتکار خود را صرف ادبیات فارسی وپژوهش و تحقیق در حوزه ی کودک و نوجوان کرده است. دکتر نگین صدری زاده بر مسند کارشناس ادبی استان تهران نشسته است و در نشست های انجمن ادبی فراوانی شرکت کرده است وی علاوه بر همه ی این فعالیت ها از دور دستی بر آتش اندیشه و پژوهش کودک و نوجوان نیز داشته است و مدرس کار گاههای بر خط کانون در زمینه نمایشنامه نویسی و  اندیشه نیز هست .

این نویسنده و پژوهشگر جوان با دقت و حوصله ی فراوان داستانهای اعضا را مطالعه کرده است و در بررسی آثار اعضا در سخنانی یادآوری کرد: متن ادبی هم مهم است اما باید یادمان باشد وقتی قلم به دست می گیریم و به نیت داستان در جاده ی حوادث حرکت می کنیم نباید بر اثر یک نواختی و توصیف های زیاد ادبی  کاری کنیم که نوشته ی ما از ریل داستان خارج شده و به متن ادبی نزدیک شود.

وی همچنان به این نکته اشاره کرد که نوشتن و مطالعه به ما کمک می کند که جهان خود را از نو بسازیم و از نو بر برگ سفید کاغذ، قلم  بفرساییم و هر چه مطالعه ی ما بیشتر باشد دایره ی لغات ما بیشتر است و روان تر و پویا تر می نویسیم در عین حال که راحت تر و بهتر حوادث داستان را در ذهنمان طراحی می کنیم بسیار روان وپویا و بی دغدغه تر صفحه سفید کاغذ را در بستر داستان نویسی به نمایش می گذاریم چون در ذهنمان لغات فراوانی انباشته است پس به سرعت واژه ها را پیدا می کنیم و گاهی در مقام نویسنده ممکن است معنای جدیدی را نیز برای  کلمات در جمله های خود نیز پیدا کنیم و به نو آوری و خلاقیت نیز برسیم .

این نشست نیمروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ساعت یک بعد از ظهر با حضور اعضای فعال انجمن ادبی رازاوه و به عنوان اولین چراغ روشن جلسات این انجمن در سال 1400 برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =