کارگاه آموزشی با موضوع کارگردانی در قصه‌گویی

کارگاه آموزشی با موضوع کارگردانی در قصه‌گویی با حضور اعضا و مربیان انجمن و علاقه‌مندان به قصه‌گویی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، این کارگاه آموزشی که در فضای مجازی و با حضور اعضای انجمن قصه گویی برگزارشد. در کارگاه که الهام دارابی  رییس مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی و مسئول دبیرخانه قصه‌گویی و مدرس قصه‌گویی به عنوان مدرس حضور داشت، کارگردانی در قصه‌گویی را به دو مرحله‌ی کارگردانی قبل از اجرا و کارگردانی حین اجرا تقسیم کرده و برای هر مرحله مواردمهمی را ارائه کرد. 
وی با اشاره به  مرحله اول یعنی کارگردانی قبل از اجرا، درخصوص نحوه آماده کردن متن قصه، چگونگی بهره‌مندی از زبان بدن، و استفاده‌ی بجا از ریتم و موسیقی، مطالبی را مطرح و اعضای انجمن قصه‌گویی استان را با روش‌های حرفه‌ای قصه‌گویی آشنا کرد.  این مدرس قصه گویی به تاکید بر اهمیت  مرحله دوم یعنی کارگردانی حین اجرای قصه، برخی از ویژگی های آن بیان کرد. 
اعضای انجمن در این کارگاه با ضرورت واهمیت قصه‌گویی و توجه به انتخاب و پرداخت متن مناسب با روحیه و توانایی‌ها و قابلیت‌های هر قصه‌گو نیز آشنا شدند.
انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با هدف ارتقای فرهنگ قصه‌گویی و مهارت‌های مربیان و نوجوانان علاقه‌مند به این فرهنگ به صورت ماهانه جلساتی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.
این نشست آموزشی نیز با هدف ارتقای توانمندی قصه‌گویان شرکت کننده در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =