جلسه انجمن نجوم کانون گلستان با عنوان«چهارشنبه‌های نجومی»

نخستین نشست مجازی انجمن نجوم کانون پرورش فکری گلستان در سال ۱۴۰۰ با موضوع《 شناخت سیاره مریخ》و با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی‌اجرایی،اعضا و سما کردجزی، مدرس و پژوهشگر علم نجوم برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، چهارشنبه‌های نجومی عنوان سلسله نشست‌هایی است که به‌عنوان یکی از برنامه‌های انجمن نجوم در سال جدید، با هدف ارتقا و بروز رسانی سطح دانش نجومی اعضای انجمن، تقویت روحیه نقد و تحلیل، بالا بردن اعتماد بنفس اعضا، افزایش مشارکت اعضا در مباحث نجومی و معرفی رویدادهای نجومی، تبادل نظر در خصوص موضوعات مشخص شده، ارتقای انگیزه و علاقمندی جهت مشارکت در مباحث علمی، به‌صورت مستمر در چهارشنبه‌های هر هفته راس ساعت 9 با حضور اعضا برگزار خواهد شد.

در اولین نشست از چهارشنبه‌های نجومی، سما کردجزی مهمان برنامه در مورد سیاره مریخ و ویژگی‌های آن مانند آب و هوا،فصل‌ها و همچنین سفر فضانوردان ایرانی در آینده، تاسیس پایگاه نجومی، وجود آب، کشاورزی، دره‌ها، کوه‌ها، حیات در مریخ و ... به اعضای حاضر توضیحاتی را ارائه داد و مشارکت فعال اعضا در موضوعات مطرح شده نقطه‌ی قوت این برنامه بود.

گفتنی‌است در این جلسات اعضا با اطلاع قبلی از موضوع جلسه، با مطالعه و آمادگی در آن حضور پیدا کرده و مطالب خود را ارائه می‌کنند.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =