خلاقیت در تولید پادکست، بهترین ابزار جلب حواس مخاطب است

علیرضا آقایی مسئول کمیته پادکست بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در دوره آموزشی مجازی پادکست قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، تأثیر بهره‌گیری از خلاقیت را در تولید پادکست قصه گویی بسیار چشمگیر عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، آقایی در ابتدای این دوره‌ی مجازی که با حضور مربیان فرهنگی و اعضای دبیرخانه استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد ابراز امیدواری کرد روزی برسد که پادکست قصه گویی وارد اجرا در مراحل بین‌المللی شود.

وی افزود: پادکست یک فایل صوتی مشابه برنامه‌ی رادیویی است یعنی ترکیبی از موسیقی، افکت، آرم و کلام که قابلیت انتشار در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی را هم دارد و در آن، یک یا چند راوی، ماجرا، قصه و یا برگی از تاریخ را روایت می کنند که برای تولید این فایل‌ها از نرم افزارهای مختلف ویرایش استفاده می شود.

آقایی تصریح کرد: بخش پادکست  قصه گویی تک نفره شامل کارهایی است که ما انجام می دهیم، یعنی تاکید بر این است که یک اجرای صحنه ای را نباید به شکل پادکست اجرا کرد زیرا فضای قصه گویی صحنه ای با فضای رادیویی و شنیداری بسیار متفاوت است.

مسئول کمیته پادکست جشنواره قصه گویی خاطر نشان کرد: در قصه گویی صحنه‌ای مخاطبان ما بچه‌ها هستند یعنی تعامل و مشارکت راوی و شنونده حرف اول را می زند چون چشم در چشم مخاطب هستیم اما از آنجائی‌که در پادکست هیچ پرسش و پاسخی با مخاطب نداریم و انتقال هیجان با زبان بدن ممکن نیست باید از خلاقیت‌مان استفاده کنیم.

علیرضا آقایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح جزئیات استفاده از آرم، افکت، موسیقی و کلام در تولید پادکست پرداخت و نقش انتخاب موسیقی با توجه به موضوع قصه را در تولید پادکست بسیار مهم عنوان کرد.

ثبت نام در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۵ فروردین با شعار «آینده ساختنی است» در سه محور امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خود گذشتگی آغاز شده است که این جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در رقابت صحنه‌ای جشنواره در سه گروه سنی دختر و پسر (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تا ۱۵ خرداد می توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =