کد خبر: 304752
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
بازدید 208
دوست دارم دوباره به کانون بیایم

برای صحبت کردن با اعضای موفق کانون، این بار به سراغ پسری از لارستان رفتیم. عضو هنرمند کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس که در ادامه، گفتگوی صمیمی ما با او را می‌خوانید:

گفتگو از: اعظم موسوی

لطفا خودت را برای ما معرفی کن:

 به نام پروردگار مهربان که خالق زیبایی‌هاست.  امیرمحمد صادق‌زاده هستم. متولد  سال ۱۳۸۶ لارستان،کلاس هشتم.

امیر محمد! از چه سالی عضو کانون شدی؟

سال ۱۳۹۳ یک روز که خاله‌ام به خانه ما می‌آمد، در مسیرش کانون را دیده و متوجه شده بود که فعالیت‌های مختلفی در آن انجام می‌شود. مادرم هم به کانون زنگ زد و اطلاعات بیشتری به دست آورد و من عضو کانون شدم. از همان‌روز بیشتر وقتم را در کانون می‌گذرانم. چند سال بعد هم برادرهایم که از من کوچک‌تر هستند عضو شدند.

در چه زمینه‌ای در کانون فعالیت می‌کنی؟

 نقاشی، معرق، کتاب‌خوانی، سفالگری، سرود،کاردستی و ... .

از کودکی به این هنرها علاقه داشتم ولی رفتنم به کانون و شرکت در این کارگاه‌ها باعث شد که علاقه‌ام  به این هنرها مخصوصا نقاشی بیشتر بشود. در کارگاه نقاشی همه وسایل را در اختیار ما می‌گذاشتند، از گواش و پاستل تا مقوا و این خیلی خوب بود.

چه موفقیت‌هایی به دست آورده‌ای؟

 دیپلم افتخار مسابقه نقاشی از نوازاگورا بلغارستان ۲۰۱۷

مدال طلا مسابقه نقاشی از تاشکند ازبکستان در سال  ۲۰۱۸

برگزیده جشنواره رضوی در بخش کتاب‌سازی

کانون چه نقشی در موفقیت شما داشته است ؟

کانون نقش بیش از صددرصدی داشته‌است. من پسر کانون هستم. کانون خیلی پشتیبان خوبی برای من بوده است.

اگر بخواهی کانون را تعریف کنی چی می‌گویی؟

 کانون خانه دوم من است. خیلی دوستش دارم. کانون همیشه به من کمک کرده حتی در زمینه درس و مدرسه. سالانه یک اردو از طرف کانون برگزار می‌شد و اعضای فعال انتخاب می‌شدند و در اردو شرکت می‌کردند. یک‌بار من انتخاب شدم. این اردو در شیراز برگزار می‌شد و یک اردوی خیلی خوب بود. من خاطرات خیلی خوبی از این اردو دارم. هر روز باید ساعت ۶ بیدار می‌شدیم و نماز می‌خواندیم،صبحانه می‌خوردیم و بازی و بعد در فعالیت‌ها شرکت می‌کردیم. از طرف کانون یک کارت هدیه هم به ما داده بوندکه می‌توانستیم از فروشگاه کانون در شیراز هر چیزی که دلمان می‌خواست بخریم؛ یادش به خیر.

چه توصیه‌ای به هم‌سن و سالان خودت داری؟

بچه‌ها! حتما در کانون ثبت‌نام کنید. مطمئن باشید که اصلا پشیمان نخواهید شد.

کتاب هم می‌خوانی و کدام کتاب را بیشتر دوست داری؟

 تمام کتاب‌های کانون عالی هستند. من کتاب «موش و درخت سیب» را خیلی خیلی دوست دارم..بله

در ایام کرونا چطور با کانون ارتباط داشتی؟

 به خاطر قرنطینه عمومی من به کانون در ایام کرونا نرفتم و خیلی خیلی دوست دارم دوباره کانون باز بشود و من و برادرانم به کانون برویم و دوباره از کانون استفاده کنیم.

اگر حرفی داری که نگفته‌ای می شنویم:

از مربیان کانون تشکر می‌کنم. همین‌طور پدر و مادر عزیزم که مرا یاری کردند و تشکر ویژه از مربی خوب نقاشی کانون لارستان. دعا می‌کنم هر کجا هستند، سالم و سلامت باشند.

این گفتگو حاصل سادگی، صمیمیت و خلوص امیرمحمد صادق‌زاده است که تنظیم آن خیلی برایم شیرین بود. برای او، در همه مراحل زندگی، موفقیت و سلامت و سرافرازی آرزو می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =