تشریح شیوه‌نامه بخش علمی جشنواره قصه‌گویی‌در کانون آذربایجان‌غربی

شیوه نامه‌ی بخش علمی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی، در دومین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، بررسی شیوه نامه‌ی بخش علمی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی، پیش بینی دوره های آموزشی مربی مسئولان و مربیان فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و بررسی آئین نامه انجمن هنرهای تجسمی، عناوین سه دستور جلسه‌ی دومین نشست شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان بودند.

مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی در این جلسه، تأثیر بخش علمی جشنواره را در ایجاد زیرساخت‌های تولید دانش در عرصه قصه گویی و قصه پژوهی بسیار چشمگیر عنوان کرد.

جواد زاهدی گفت: پرداختن به بخش علمی در جشنواره قصه گویی از این حیث دارای اهمیت است که بخش علمی، یکی از مبادی ورودی، تفکر، سبک، ایده‌های نوین و مباحث آکادمیک در حوزه قصه پژوهی محسوب می شود.

زاهدی در خصوص دستور دوم جلسه، هدف از برگزاری دوره های آموزشی را کاربردی کردن دانش و افزایش توانمندی‌های عمومی و تخصصی نیروی انسانی و نیاز سنجی آمورشی را یکی از ارکان اصلی حصول نتایج مطلوب در امر آموزش عنوان کرد.

طیبه طاحونی مسئول دبیرخانه‌ی استانی جشنواره در ادامه‌ی جلسه به تشریح جزئیات شیوه نامه بخش علمی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی پرداخت و شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی از طریق معرفی آثار برگزیده پژوهشی و ایجاد انگیزه و تشویق و حمایت از فعالیت های علمی، پژوهشی و پژوهشگران حوزه قصه گویی را از اهداف مندرج در این شیوه نامه عنوان کرد.

طاحونی گفت: برابر شیوه نامه‌ی دبیرخانه مرکزی جشنواره، شرکت کنندگان در بخش علمی می‌توانند یکی از قالب‌های کتاب‌های تالیفی، کتاب‌های ترجمه، کتاب های مرجع، رساله های علمی و پایان نامه ها و پژوهش‌ها را به عنوان اثر مورد نظر خود به دبیرخانه ارسال کنند.

تبیین شاخص‌های ارزیابی، محورهای موضوعی و گاه شمار بخش علمی جشنواره از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

ارائه نکته نظرها و پیشنهادها توسط معاونان و کارشناسان ستاد کانون استان در خصوص بررسی آئین نامه انجمن هنرهای تجسمی پایان بخش دومین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی بود.

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در رقابت صحنه‌ای جشنواره در سه گروه سنی دختر و پسر (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تا ۱۵ خرداد می توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =