کد خبر: 304799
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
24 نشست مجازی انجمن عکاسی استان کردستان برگزار شد

24 جلسه ی انجمن عکاسی کانون استان کردستان با حضور مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون کشور و با تدریس مریم آل مومن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، این نشست با موضوع جادوی نور در عکاسی با حضور اعضای فعال انجمن عکاسی استان برگزار گردید.

مریم آل مومن جلسه را با تعریف واژه ی فتوگرافی آغازکرد و گفت: فتوگرافی به معنی طراحی با نور است و اگر نور نباشد عکاسی هم وجود ندارد.

آل مومن در ادامه تقسیم بندی نور را توضیح داد و افزود: نور به دو دسته ی نور طبیعی و نور مصنوعی تقسیم می شود.نور طبیعی همان نور خورشید است و نور مصنوعی نور دست ساز بشر اشت مانند نور لامپ، نور فلاش و...

وی به قانون مربع معکوس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وقتی فاصله تا نور از یک متر به دو متر تغییر می کند آن عدد ضرب در چهار می شود. یعنی فاصله یک متر بیشتر شده اما تاثیر نور یک چهارم شده است.

مدرس کارگاه در ادامه به ساعات طلایی و ساعات آبی اشاره کرد و گفت: در زمانی که هوا ابریست نور بسیار مناسب عکاسی است چون نور خورشید به وسیله ی ابرها نرم شده و ابرها نقش یک سافت باکس بزرگ را ایفا می کنند بنابر این سایه های نرمی به ما میدهد.

آل مومن در اداکه جلسه عنوان ساخت: در زمان عکاسی در محیط اتاق بهترین نور، نور کنار پنجره است.

در پایان جلسه مامک یحیی پور در سخنانی گفت:درود و سپاس از مدرس کارگاه به خاطر مطالب مفیدشان و همکاران گرانقدر استان کردستان که این فضا را برای تعامل و تبادل تجربه فراهم کردند.

یحی پور افزود:  بله در اصل عکاسی همان نقاشی کردن است، ولی این بار نور است که  نقش می زند و با نفوذ خود زیبایی های بصری را برای ما در یک سطح دو بعدی قابل روئت می‌کند

وی خاطر نشان ساخت: باید توجه داشته باشیم شدت و کیفیت نور در عکاسی تحت تاثیر عوامل زیادی است و نور پردازی یک مهارت اساسی در عکاسی است. از عکس گرفتن  یک رویداد گذرا که نور موجود را به کار گرفته تا تصویری تبلیغاتی که در آن از نور پردازی های خاص استفاده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =