تجهیز مراکز فرهنگی هنری و ادبی کانون خراسان‌رضوی

با بیش از ۵۰۰۰ جلد و ۱۶ عنوان کتاب با عنوان " مجموعه کتاب یلدا " مراکز فرهنگی هنری و ادبی کانون استان خراسان رضوی تجهیزشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در این مجموعه اثر ارزشمند قصه یلدا با محوریت فرهنگ شناسی یلدا به کوشش آقای علی خانجانی وجود دارد

این مجموعه ۱۶ جلدی در مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه و چاپ شده است.

این کتاب معرف هشت هزار روایت شفاهی به ثبت رسیده از قصه‌های ایرانی است که هر صفحه از این فرهنگ، به معرفی یک روایت اختصاص پیدا کرده است. برای هر روایت یافته های پژوهشی شامل: بن‌مایه‌ها، شخصیت‌های انسانی و غیر انسان، پیام اصلی و پیام‌های فرعی و گروه سنی مخاطبان در نظر گرفته شده است.

افزون بر یافته های پژوهشی، اطلاعاتی در رابطه با راوی، گردآورنده و ناشر نیز به خواننده‌ کتاب ارائه می‌شود. این فرهنگ، براساس تلاش‌های صورت گرفته در اولین سال از پروژه‌ پنج ساله‌ی تهیه‌ی «دانشنامه‌ی جامع قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی»، شکل گرفته است.

این مجموعه به علاقه‌مندان هنر قصه‌گویی کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، قصه‌ها و منابع مورد علاقه و نیاز خود را شناسایی کنند.

فرهنگ قصه شناسی یلدا، محصول تلاش جمعی یک تیم هفتاد نفره، متشکل از اساتید دانشگاهی، پژوهشگران داخلی و خارج از کانون است که تحت نظارت و مدیریت «مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی»   و به کوشش «علی خانجانی» تهیه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =