کد خبر: 304820
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
هیچانه‌ها ذهن مخاطب را قلقک می‌دهد

نشست تخصصی با حضور نویسنده و طنزپرداز کشوری، احمد اکبرپور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با  حضور احمد اکبرپور نویسنده و طنزپرداز کشوری، کارشناسان ادبی و مربیان ادبی، نشست تخصصی «موضوع تاثیر ایده های بی پایان در طنز» در طنز برای کارشناسان و مربیان ادبی استان های یزد، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و همچنین خراسان جنوبی در کانون پرورش فکری هرمزگان، به صورت مجازی برگزار شد.

این نشست با هدف ایده یابی و همچنین تعریف و کارکردهای اساسی طنز و معرفی رمان‌های ابتدایی بشر انجام شد.

احمد اکبرپور طنزپرداز مطرح کشور در نشست تخصصی «موضوع تاثیر ایده های بی پایان در طنز» ضمن برشمردن اهمیت طنز در شادسازی دنیای کودکان و نوجوانان در مورد تفاوت دنیای کودکان و بزرگسالان گفتگو کرد. شادی به خلاقیت های فردی مخاطبین کمک می کند و آنها را با جهان تازه ای برای خلق کردن آشنا می سازد.  

وی سپس توضیحاتی راجع به طنز  ارائه داد و به معرفی رمان‌های متفاوتی در حوزه طنز که مهم‌ترین و معروف ترین آن دن کیشوت می باشد؛ پرداخت.

احمد اکبر پور گفت: هیچانه‌ها نوعی از شعر است که در آن معنا و مفهوم مدنظر شاعر نیست و هدف شاعر از سرایش آن تنها خوش آوایی و دل‌نشینی کلام  است.

اکبرپور از مربیان خواست به اعضا کمک کنند تا آثار مناسب حوزه طنز را بخوانند و از تجربه های شخصی خود به عنوان ایده های بی پایان بهره مند شوند.  

خالق کتاب باغ آدمیزاد ادامه داد: برخی معتقدند که برای کودکان خردسال هیچانه ها مفیدترین قالب شعری هستند و درپرورش تخیل آنها

 بسیار مؤثر خواهند بود و هیچانه هایی مثل یه توپ دارم قلقیه توانسته ذهن مخاطب خود را قلقک دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =