کارگاه آموزشی قصه های 90 ثانیه‌ای در کانون لرستان برگزارشد

انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان استان لرستان با برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی، زمینه شرکت علاقه مندان به هنرقصه گویی را در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی مهیا می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امروز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، نشست مجازی آموزش قصه گویی بیست و سومین جشنواره قصه گویی در کانون استان برگزارشد.
این نشست مجازی به همت انجمن قصه گویی با موضوع: قصه های 90 ثانیه‌ای جشنواره و حضور، صادق کیانی مقدم، قصه گو، داور و مدرس قصه گویی ومسئول کمیته بخش 90 ثانیه‌ای جشنواره بیست و سوم در حالی برگزار شد که اعضا، کارشناسان و علاقه مندان به هنر قصه گویی درآن حضور داشتند.
صادق کیانی مقدم درابتدای این نشست مطالبی در خصوص بایدها و نباید ها و چگونگی اجرای یک قصه  90 ثانیه ای را تشریح کردو گفت: شرکت کننددگان دراین بخش از خاطره گویی پرهیز کنند و به خلاقیت و از شیوه های نو و جذاب در قصه گویی استفاده کنند.
وی افزود: یکی ازنکات مهم قصه گویی درقالب فیلم های کوتاه ٩٠ ثانیه ای، استفاده از برش ها و ادیت فیلم است که شما به راحتی می توانید قسمت هایی که مطلوب نیستند را حذف کنیدو همچنین از مولفه هایی مانند: تصاویرنقاشی، عکس، انیمیشن، و فیلم متناسب، موسیقی و... که با موضوع و محتوای قصه هماهنگ است استفاده نماید.
کارشناس قصه گویی به شاخص ها و معیارهای داوری قصه های ٩٠ ثانیه ای در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی اشاره کرد و گفت: هنر یک قصه گو این است که که بتواند در زمان ٩٠ ثانیه، قصه ای را با تمام مولفه هایش همچون مقدمه، موخره، سیر داستان، حوادث و گره افکنی برای مخاطب روایت کند.
در بخش بعدی این نشست تخصصی، اعضای انجمن قصه گویی لرستان سوالات خود را درخصوص قصه های ٩٠ ثانیه ای مطرح کردند و درادامه کیانی به آنها پاسخ داد.
گفتنی است: مهلت ارسال آثار شرکت کنندگان تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در سایت www.kanoonfest.ir است و مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =