انتشار پادکست قصه‌های بومی و محلی هرمزگان

قصه‌های صوتی استان هرمزگان در مجموعه ای با عنوان «زیر چتر چی چیکا» و با روایت‌های زیبایی از مربیان و کارشناسان کانون و برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی، جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ به همت انجمن قصه‌گویی کانون هرمزگان تعدادی از قصه‌های بومی و محلی هرمزگان را در قالب پادکست(قصه‌های صوتی) در هفته هرمزگان منتشر شد.

در این رابطه پروین پشتکوهی اعلام کرد: در اقدامی بسیار ارزشمند و همزمان با هفته هرمزگان قصه‌های بومی و محلی استان در قالب قصه‌های صوتی با عنوان «زیر چتر چی چیکا» با روایت‌هایی زیبا توسط مربیان و کارشناسان کانون و برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی جمع آوری شد.

رئیس بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان هرمزگان در ادامه از تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها دعوت کرد تا سهم خود را در گسترش این فرهنگ ناب گفتمان ادا نمایند و زمینه حضور علاقمندان بیشتری را با اطلاع رسانی به مخاطبین فراهم سازند.

وی هدف از این برنامه را آشنایی عموم با این میراث ارزشمند و احیای قصه‌های شیرین بومی و محلی برای نسل جدید کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان برشمرد.  

پشتکوهی افزود بسیاری از این قصه ها رو در بسیاری از مناطق استان و حتی کشور به شکلی دیگری روایت شده است و این تفاوت روایت‌ها خود بر زیبایی و ایجاد شور و هیجان در قصه افزوده است.  

مدیرکل کانون هرمزگان این اقدام را گام موثری برای ارتقا سطح قصه و قصه‌گویی در استان دانست و ابراز امیدواری کرد در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در کانون  پرورش فکری درحال برگزاری است شاهد درخشش علاقمندان به قصه و قصه‌گویی باشیم.  

پشتکوهی با اعلام آمادگی کانون استان برای تولید دفترهای صوتی بعدی اعلام کرد: فراخوان جشنواره قصه‌گویی امسال در چند بخش اجرا می‌گردد و هرشخص علاقمند به قصه‌گویی می‌تواند به فراخور توانمندی خود در بخش یا بخش هایی از این جشنواره شرکت نماید.  

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =