کاهش‌آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار فرهنگی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری بندرانزلی گفت: پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، نیازمند توجه به فرهنگ و نظام آموزشی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، مدیرعامل سازمان منطقه تجاری بندرانزلی این سخنان را در دیدار با مدیرکل کانون استان گیلان اظهارداشت و نقش مجموعه‌های فرهنگی، به‌ویژه‌کانون پرورش فکری را در شکل‌دهی به شخصیت کودک و نوجوان و شکل‌گیری خانواده‌های آگاه، دارای اهمیت ارزیابی‌کرد.

علی‌اوسط اکبری‌مقدم طی این نشست که با هدف توسعه‌ی همکاری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان صورت‌گرفت، افزود: نظام‌ تعلیم و تربیت، رکن اصلی کشور است و کم‌توجهی به این حوزه زیان‌های غیرقابل جبرانی به‌همراه‌دارد.

وی اضافه‌کرد: کسب تجربه‌ زندگی اجتماعی، از خانواده و محیط‌های آموزشی آغازمی‌شود و حمایت از  دستگاه‌های فرهنگی و فراهم‌سازی امکان «تمرین زندگی» برای نسل کودک و نوجوان، از اولویت‌ها به‌شمارمی‌رود.

اکبری مقدم درپایان نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی آینده‌سازان ایران اسلامی را یادآورشد و با اشاره به زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری بندرانزلی، بر ضرورت هم‌گرایی و اجرای برنامه‌های مشترک با کانون تاکیدکرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این نشست را با تبریک انتصاب مدیرعامل‌ سازمان منطقه آزاد بندرانزلی آغازکرد و با مهم‌برشمردن جایگاه آن به‌عنوان منطقه‌ی دوست‌دارکودک، ابراز امیدواری‌کرد این تحولات سازنده زمینه افزایش تعاملات فرهنگی را فراهم‌کند.

اسفندیارضیائی در ادامه به ارایه‌ی گزارشی از گستره‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری پرداخت و با خاطرنشان‌کردن پیشینه‌ی همکاری‌های این مجموعه با منطقه‌ی آزاد تجازی بندرانزلی گفت: به‌اشتراک‌گذاری امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اجرای برنامه‌های میدانی روزهای پساکرونا می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان کمک‌کند.

او هم‌چنین از فعالیت‌های کانون در روزهای کرونایی نیز سخن‌به‌میان‌آورد و این مهم را ثمره آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب، برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط‌ و انجمن‌های مجازی دانست.

دیدار مدیر کل کانون استان گیلان با سیدفخرالدین حسینی، مدیرگردشگری منطقه آزاد بندرانزلی و تاکید ‌بر ضرورت‌ هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دودستگاه، پایان‌بخش برنامه‌ها بود که صبح امروز و به‌میزبانی سازمان منطقه آزاد تجاری‌- صنعتی بندانزلی صورت‌گرفت.

                       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =