بیستمین جلسه پویش «من قصه‌گو هستم» میزبان مسئولان کمیته‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

در بیستمین جلسه از پویش «من قصه‌گو هستم» کانون این استان میزبان دو تن از مسئولان کمیته‌های بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ابتدای این جلسه معصومه ابراهیمی‌هژیر ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان بیان کرد: در این جلسه با دو بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست در خدمت مسئولان آنها هستیم.
سپس صادق کیانی‌مقدم مسئول کمیته قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره صحبت‌های خود را با تسلیت و تعزیت ایام شهادت مولا علی علیه‌السلام آغازکرد.
کیانی مقدم علت اضافه‌شدن قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای به جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی را شرکت و استقبال خوب مردم از این جشنواره عنوان کرد.
وی شرایط قصه ۹۰ ثانیه‌ای را به طور کامل تشریح کرد و یادآور شد: علاوه بر اجرای قصه در ۹۰ ثانیه، کیفیت، فضای دارای نور خوب، انعکاس صدا، کادربندی و... از جمله شرایطی است که باید در قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای رعایت شود.
  ‏کیانی‌مقدم با اعلام این‌که این بخش از قصه‌گویی دارای محدودیت سنی نیست بیان داشت: بهتر است قصه، خاطره‌ای از خود مربی یا از خودگذشتگی و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و دانشمندان هسته‌ای و... باشد.
مسئول کمیته قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای گفت: کسانی  که از گویش محلی استفاده می‌کنند قطعاً باید ترجمه قصه‌ی خود را در سایت بارگذاری کنند.
در بخش دوم این نشست، علیرضا آقایی مسئول کمیته پادکست قصه‌گویی صحبت‌های خود را با تاریخچه‌ی کوتاهی از چگونگی ورود بخش پادکست به جشنواره آغاز کرد.
آقایی ابراز کرد: اولین بار در جشنواره شانزدهم قصه‌گویی بود که این بخش با نام «قصه‌های صوتی» به جشنواره اضافه شد اما به مرور با رفع نواقص و نقطه‌ضعف‌ها کم‌کم به تهیه پادکست ارتقاء پیدا کرد.
وی از کاربرد پادکست در فعالیت‌های مختلف هم‌چون قصه و کارگاه‌های برخط اشاره کرد و گفت: ما در عصر شتاب قرار داریم و می‌بایست در اجرای برنامه‌ها با علم و تکنولوژی و اطلاعات روز آشنا باشیم.
آقایی در ادامه به تفاوت بین برنامه رادیویی و پادکست اشاره و بیان کرد: پادکست یک فایل صوتی است با فضای بهتر و آزادتر از رادیو، در حالی که رادیو ساختاری رسمی دارد و محدودتر از پادکست.
مسئول کمیته پادکست بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هم‌چنین به انواع پادکست‌ها اشاره کرد و توضیحات مختصری برای هر یک بیان کرد.
لازم به ذکر است در خلال این نشست دو ساعته حاضران هر یک سوالات خود را پیرامون دو بخش جشنواره مطرح و میهمانان به آنها پاسخ دادند.
شایان ذکر است، این جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای از ساعت ۱۲ روز ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =