«رصد مجازی»، ویژه برنامه‌ی کانون گلستان در هفته جهانی نجوم

همزمان با فرارسیدن هفته جهانی نجوم، انجمن نجوم کانون پرورش فکری گلستان با همکاری انجمن‌های کانون استان‌های خراسان شمالی، زنجان و خراسان رضوی، اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان«رصد مجازی» کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سکینه بشارت نیا مسوول انجمن نجوم کانون گلستان، هدف از برگزاری این نشست مجازی را گرامی‌داشت هفته جهانی نجوم و جلب توجه نوجوانان به جذابیت‌های این علم عنوان کرد که با همکاری مسوولین انجمن‌های استان‌های یاد شده، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد حسن حاج حسینی که مدرسی آن را بر عهده داشت به توضیحاتی در مورد موضوعات مرتبط با آشنایی آسمان شب و این بخش از طبیعت، ما کجای کیهان ایستاده‌ایم و منظومه شمسی پرداخت.

حاج حسینی در ادامه با استفاده از نرم‌افزار استلاریوم ماهواره‌های موجود در آسمان شب را برای اعضا نمایان کرد و توضیحاتی در خصوص کارکرد انواع ماهواره‌ها و ستاره‌ها و فیزیک آنها ارائه داد.

مدرس کارگاه‌های نجوم کانون گلستان همچنین انواع دوره‌های زندگی انسان‌ها را برای اعضا شرح داد و نقش ستاره‌ها و صورت‌های فلکی، تاریخچه، کاربرد و....  آنها ‌را در زندگی انسان‌ها توضیح داد.

گفتنی‌است انجمن نجوم کانون گلستان همزمان با فرارسیدن هفته جهانی نجوم ویژه برنامه‌های متنوعی با همکاری کانون‌ استان‌های خراسان شمالی، زنجان، خراسان رضوی و انجمن نجوم ایران برای نوجوانان در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =