کد خبر: 305081
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
بازدید 508
تولد و مرگ ستارگان بررسی شد

همزمان با هفته نجم و درادامه کارگاه های مراکز کانون لرستان، اجرای نشست تخصصی استانی نجوم با حضوراعضا و مربیان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: امروز 25 اردیبهشت ماه 1400، همزمان با هفته نجوم و درادامه کارگاه های مراکز کانون لرستان، اجرای نشست تخصصی استانی نجوم با حضوراعضا و مربیان برگزارشد.
این نشست تخصصی با موضوع: «ستارگان چگونه به دنیا می آیند و چگونه می میرند؟» با حضور راضیه گلمرادی فرد در انجمن نجوم استان لرستان برگزارشد.
درابتدای این کارگاه، گلمرادی در خصوص روند تحول ستاره از تولد، زندگی و مرگ، مطالبی را بیان داشت و اثبات برابری جرم و انرژی را توسط دانشمندان با ذکر مثال توضیح داد.
وی افزود: ستاره های جوان زیادی درمیان گازهای سرد کیهان (عمق آسمان) در حال شکل گرفتن و تولد هستند و اختر شناسان این ستاره هارا به موجودات زنده تشبیه می کنند که تولد، زندگی و مرگ راطی میلیون ها سال سپری می کنند.
مدرس کارگاه و مسئول انجمن نجوم لرستان با اشاره به سحابی ها، متراکم شدن توده ها و تولد ستاره ها، اظهار داشت: بجز اجرام درخشانی که درآسمان شب دیده می شوند، ابرهای گازی و توده های غبار بسیاری در اثرانفجار اولیه در کیهان پخش شده اند.
گلمرادی اضافه کرد: با متراکم شدن گازهای یک جِرم جدید بوجود می آید و براثر جاذبه زیاد، روند تولد یک ستاره آغاز می شود.
درادامه روند زندگی ستارگان و چگونی تابش ستارگان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و درخصوص پایان زندگی یک ستاره، مطالبی با ذکر مثال تشریح شد.
در پایان راضیه گلمرادی تصاویر و فیلم های متناسب با گارگاه را به اشتراک گذاشت و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =