شاهنامه‌خوانی بر مهارت‌های کودکان اثر مستقیم دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در افتتاحیه ویژه‌برنامه‌ شاهنامه‌خوانی، گفت: شاهنامه‌خوانی در بسیاری از فعالیت‌ها و مهارت‌های کودکان و نوجوانان اثرگذاری مستقیم است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری 
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌هایی که طی چند سال اخیر در استان مورد توجه قرار گرفته فعالیت شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی است که می‌تواند بر انواع فعالیت‌های کودکان و نوجوانان اثر مستقیم داشته باشد.

وی افزود: مهارت شاهنامه‌خوانی در مهارت‌های ارتباطی، خودشناسی، خودآگاهی و جرأت‌مندی کودکان و نوجوانان تاثیر فراوانی دارد و اعتماد به نفس آن‌ها را نیز تقویت و زمینه‌ساز افزایش عزت‌نفس در آن‌ها می‌شود و عزت‌نفس بسترساز بسیاری از موفقیت‌های آینده کودکان و نوجوانان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  چهارمحال و بختیاری بیان داشت: شاهنامه‌خوانی از جمله فعاایت‌هایی است که طی چند سال اخیر در مرکز فرهنگی و هنری فارسان انجام می‌شود و این فعالیت موجب ترغیب بسیاری از کودکان و نوجوانان استان و کشور به این فعالیت شده است و یکی از نتایج مطلوب آن در گام نخست، نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در عرصه‌های استانی، ملی و ... بوده و امیدواریم با تلاش همکاران و پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم گام‌هایی هر چند کوچک اما اثرگذار در راستای تعمیم فرهنگ کهن و اعتلای فرهنگ جامعه برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =